dinsdag 20 juli 2021


 

De vlaggen hangen halfstok

De natie betuigt zijn meeleven met de slachtoffers van de watersnood.



Door het openbaar leven  straks even stil te leggen

in heel het land

willen we de vele vele vele  getroffenen, 

in heel het land

een hart onder de riem steken


Om 12 uur zullen de sirenes van ALLE hulp- en interventiediensten

oorverdovend, LOEIEND, KEIHARD laten horen

dat we ons als natie verbonden voelen.

Ik weet nu al dat dit moment me zal aangrijpen...

Oudere dames zijn snel geëmotioneerd en in tranen

maar ik schaam me niet, DIT mag me raken !

Na de sirenes, volgt er om 12.01 een minuut stilte...

Gezamenlijke stilte kan een bron van grote kracht zijn

en er zal nog véél hoop, veerkracht, energie, moed nodig zijn daar.


NA vandaag...zal het daar niet direct een zonnige zomer zijn, zoals hier.
't Is daar nog niet gedaan met de ellende... die schade is blijvend.

Ik las daarnet op een van de vele internet nieuwsberichten :

"Een hele natie die solidatriteit betuigt 
is belangrijk voor slachtoffers
maar het mag niet bij 1 dag blijven,
over verdriet met je blijven praten
ook als de modder weggepoetst is."
 


Met deze blog betuig ik mijn betrokkenheid en respect
voor die mensen die daar rouwen om dierbaren 
voor die mensen die ALLES kwijt zijn


Volgende foto's zijn beelden uit het internet nieuws
(VRT, de Standaard, HLN)
die me het meest geraakt hebben.





anomieme helden
solidariteit




PS : voor de familie
Via de fb van neef Pol Lowagie - ex brandweercommandant Moeskroen
vernomen dat Pols zoon, Olivier, nu ook "pompier"
 daar, in die ramp, ter plaatse is met 20 van de manschappen
om te helpen....

BRAVO VOOR AL DIE HELDEN











Geen opmerkingen:

Een reactie posten