vrijdag 10 juni 2022

"Wist je datjes" over de patat.


 Dit prentje heeft 3ssens gepikt van YOORS, een blog op 't internet.

Gruwelijke verhalen over de aardappel.

Wist je dat je spuug-ziek kunt worden 

moest je - minstens een kilootje - 

groene aardappelen mét scheuten en al verorberen , 

zoals bijvoorbeeld in tijden van hongersnood.

Wist je dat die scheuten GIFTIG zijn ?

Wist je dat dat gif SOLANINE is ? Familie van de schadelijke nachtschade!!

Wist je dat dat groen uitslaan, geen teken is van

" ik ben een gezonde groene GROENTE"

maar dat zo'n chorophyl schil wijst op solanine ophoping ??

Smijt die maar onmiddellijk in de GFT bak !!!


Wist je dat 3ssens FAN is van "het leven.doc" 

en dat 3ssens gisternamiddag wat vrije tijd doorbracht voor de buis...

bij-kijken naar programmas die we gemist hebben....

Wist je dat Thomas Huyghe een ernstige FOBIE heeft voor

aardappelen mét scheuten ??

Eerst dacht 3ssens "Huh??" - " bestaat dat??"

"Hoe kan je daar nu BANG van zijn ?" 

Die snij je er toch gewoon af ??


Maar toen 3ssens na het programma opzoekingen ging doen

en méér las en zag over de patat...

(3ssens weet altijd graag nog méér voor haar eigen leven.doc)

Ja, dan begon ik het te begrijpen !!


OEI....

3ssens was van plan puree te maken voor 't post-bosklassen souper!

Chance dat ik net 'verse" patatten gekocht heb zonder uitlopers en OGEN

Sedert de opzoekingen denkt 3ssens nu :

Zo'n patat die kiemt... die LEEFT , die wil zich voortplanten !!

Die scheuten amputeer ik dus LEVEND 

en ik scalpeer en vil die patat in de fleur van...

alvorens ik hem nog LEVEND in 't kokend water gooi!

3ssens voelt zich een

PATATTENBEUL !

in 't diepst van haar patatten... euh, gedachten!


Tijd om de bus te nemen naar de markt 

IK zal er vriendinnen Gerda en Lieve ontmoeten

en wie weet... over patatten palaveren !



 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten