woensdag 12 juni 2024


Dirtk Martens 

 - " Gegroet Aalstenaers en aangelanden uit 
Vlaams Brabant en Oost-en Westvlaanderen...
Gegroet boek- en bloglezers.
De grondlegger der Nederlandsche boekdrukkunst
herinnert u er allen aan dat 12 juni de geboortedag is
van, zoals ze dat in west vlaanderen zouden gezegd hebben in '53 :
 * e kljin bwôntje !


* een klein boontje. "



- " Nee, niet ik, ik ben de grote Boon, ook van Aalst maar al erg zaliger !
In mijn archieven vind ik niks terug over e kljin bwôntje...
maar ik wil wel een boontje felicitatie schrijven 
vanuit mijn schrijvershiernamaals 
aan deze illustere voor mij onbekende jarige uit Aalst ..."


Hey gasten!
Vandaag klinkt en toast 3ssens met een fruitige mocktail
op de verjaardag van vriendin Chris.


3ssens stuurt haar virtuele symbolische wens-boeketten via de blog
want we geraken niet tot in Aalst vandaag.
Chris is als vriendin uit de kring van TenDoorn
onze archivaris die onze herinneringen levendig houdt.


Ze is onze stille kracht
die bescheiden  grootse organisaties op poten zet.


Ze is de ambassadrice die cultuur en wijsheid
naar dolle feestjes en bijeenkomsten meebrengt.


Chris is geboren in de rozenmaand
en ze is de roos in ons vriendinnenboeket
een stevige roos zonder doornen in ons vriendinnenboeket.


3ssens blaast een boeket vol verjaardagswensen
richting Aalst, de wind is rustig vandaag maar zit wel goed.


Overmorgen kunnen we in levende lijven, met de "comiteetje" groep
ECHT toasten met bubbels en eventueel exotische mocktails  op haar
want onze Chris heeft in Oudenaarde
(ligt zo een beetje centraal voor de verspreide leden van de groep)
een reünie georganiseerd
om de veilige terugkeer van vriendin Patricia 
en echtgenoot Gerrit uit het woelige Haïti in stijl te vieren.
Ondertussen zijn die laatsten al wat bekomen
en iedereen is benieuwd naar hun verhalen.

Danku daarvoor en....
lang zal je leven in de gloriaaaaaaaaaaaaa













Geen opmerkingen:

Een reactie posten