woensdag 17 juli 2024


 17 juli

Geboortedag van mama zaliger.

Deze tekst deed me aan haar denken .

In zo'n bewaarpotje en in 't frans erg poëtisch mooi.

Mama, ooit in een Waals pensionaat hield ook van le français

Voor de blog heb ik de woorden aangepast en vrij vertaald.


foto van heden 17 juli

In 't vroege ochtendlicht

 mijn zomertuin.

Mengeling van vogelzang en haar stem in mijn hoofd.

 Verloren "keppekrote" troetelnaampjes 

tussen 't melancholieke purper-paars 

van hortencia, vlinderstruik en uitgebloeide seringen.

Ik vier haar dag

struinend door 't oude familiealbum...


Mama, 
ooit ... op 17 juli

in de zomertuin

Een keppekrote op schoot.

Haar eerste kleindochter : Katrien.


... haar schoot heeft zoveel gedragen.

Laten we met een groet naar de hemel  op haar leven klinken

en zoals Katrien zou zeggen "vele smoefeldingskens sneukelen"

ter herinnering aan haar vele verjaardagen.

Santé !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten