zondag 29 juni 2014

Flierefluiters.



Gisteravond, nog voor zonsondergang, dus nog in de "klaren"
liepen we NA het tafelen met de "Adolf Sax" vrienden een blokje om
ter vertering van de nieuwe patatjes met paté + ....
Bij ons hier, zit je meteen in de natuur van de Demerbroeken bij dat blokje om...
 De regenbuien hadden alles opgefrist.
Het opsnuiven van de avondlucht vol ozon en vogelzang was erg relaxerend!


We hadden geen ornitholoog mee om ALLE avondlijke vogelgeluiden te herkennen.

vermoedelijk was dit het gefleuter van de lijster...
en JA, "koekoek"... duidelijk de koekoek!
de vele kauwen in zwermen boven de boomtoppen gaven van katoen
maar gisteren toch niet zo nadrukkelijk als in de film "birds"
of als toen, een paar weken geleden, net voor het hevige onweer.

 Hélaba!!!
Ik ben wel een merel, géén kauw
 ik kauw alleen tettingen ofte pieren.
'k ben ook niet "La pie qui chante"
Alleen in de Opera comique ben ik : "Le merle qui flûte"
Begrepen?

?
 Een reiger vloog over de Demer
en Suskewiet zat in het struikgewas...
Was dat niet een NACHTEGAAL ???
 

Meneer A.K. Vink was ook niet mee langs de Demer...
't bleef bij oren spitsen en RADEN naar vogelnamen.
't Was vooral GENIETEN van dit gratis concert.
Nocturne.

 Ter ere  van alle flierefluitertjes
maak ik er "veugelkes zondag" van op mijn blog.
't Regent buiten
't is alweer bijna noen
in de verte rolt al de donder over de Demer.

jodelaai ietiiiiiieeeeeeeeeeee 

wie heeft er aan mijnen achterkant gelikt?



is er al koffie ?



oei oei oei
't word hier onweerachtig DONKER








 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten