zaterdag 16 augustus 2014

foto : Jaques Boyer
Al woon ik dan in een station
Ik kan helaas stoomtreinSTOOM NIET gebruiken om mijn fraks (jassen) 
en linnen kreukvrij te krijgen.
De stoomtrein is een uitgestorven fenomeen.

O, ijzeren ramp !!
Mijn strijkijzer gaf gisteren de geest!
Overwerkt... euh... sprong "hij" van de stijkplank.
O, gruzelementen.
(Ja, ik zie mijn bout als iets mannelijk ... al is HET onzijdig!)

Mijn andere mannen maken zich onzichtbaar
als wasmanden, gerimpelde herenhemden op knaapjes en planken in zicht komen...
 
 
Huisvrouwen die on-verfrommeld door het leven willen
en fris gewassen en gestreken op grote zomer-familie-feesten willen verschijnen,
schaffen zich een spiksplinternieuw STOOMSTRIJKSTATION aan.

zo'n station is niet ZO schattig als dit goedkopere exemplaartje, maar wel véél efficiënter
en efficiënt is af en toe verstandiger dan schattig
zei de slimme huisvrouw tegen de onzichtbare man.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten