zondag 27 september 2015

Zondag zonder taart of cake...

Sinds de verhuis leer ik koken op een gasvuur
Voordien bereidde ik mijn voeder electrisch.
Gisteren, zaterdag,  heb ik voor het eerst mijn gasoven uitgeprobeerd
met veel schrik voor ontploffing of vergassing ... ahum
Het aansteken zelf en het turen of ik vlammekens zag
was ERG spannend hoor
en 'k heb géén één wimper verschoeperd
Een cake was makkelijk als eerste poging dacht ik zo...
ook omdat er gisteren snoepgraag volk aanwezig was
om nog te komen helpen met die kasten...

eigen foto van zaterdag

Voila
Eerste poging gasoven GELUKT
al vermoed ik dat onze keukenvloer (of oven zelf) scherp naar voor overhelt
want al had ik het deeg mooi horizontaal in de vorm geschikt VOOR 't bakken
hij kwam er euh... scheef van voren hoog en van achteren laag uit...
hum...
?
Maar de Scheve zeven Herent-cake kreeg als primeur
 haast de tijd niet om af te koelen alvoor hij scampavie
en OP was...
dus
Jules de Stroopere. koekies vandaag bij de zondagkoffie...

Vanavond voor souper : witloof  in hespenrollekens met kaassaus in de oven proberen
nadat papa beer nogmaals in de weer was met waterpas en schroeftang....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten