donderdag 15 oktober 2020


 'k heb mezelf daarnet moeten wegrukken van PINTEREST !

't is al bijna noen en ik heb nog geen enkele "effort" gedaan in mijn mènage !!

Laat staan dat er al een effort was om iets te schrijven op de blog

Straks word ik  zelf nog een "prent"


Art Nouveau chrysantemums ?

Tsja, ik was nog jugendstill en art nouveau illustraties aan 't zoeken,

AH JA ! Inspiratie opdoen hé, 

om mijn kalligrafie huiswerk te versieren nietwaar !

én ... ik zocht ook mooie prenten van chrysanten
en japanse haiku's over deze "Emperors flower"
 
Ik kreeg daar volop zin in door de uitnodiging voor een tentoonstelling
die ik vorige week  via app en in de pdf mailbox kreeg.
 
 

Ik vond deze poëzie van Mizuhara Suoshi
mét japans stempeltje en al
 
 
Maar wat staat er ????
?
 
Nog een mooie op pinterest ontdekt,
in engelse vertaling
 
er staat : 
 bij de witte chrysant
aarzelt de schaar
een ogenblikje .
 
(TSJAK !!)
 
3ssens, nogal een haiku fan
kan deze poëtische  parel 
wel niet zelf in een vlaamse 5/7/5 regelige echte haiku omzetten!
 
Haar brein  dacht er in een vingerKNIP  die "Tsjak" bij...
(3ssens is niet altijd verantwoordelijk voor de fantasie van haar brein )
 
(foei 3ssens)
 
 

't zit zo gasten :
In de JAPANSE TUIN te HASSELT
 
 
Ja, hier !
Loopt van 17 tot 25 oktober :
 
HAIKU IN BLOOM
 
Een chrysanten tentoonstelling met bloemenkunst van Tom de Houwer en leerlingen
én langs de herfstige paden in de tuin ook : japanse chrysantemum haiku's in steen gekapt
door Jos Geusens en zijn leerling letterkappers.
 

3ssens kreeg de flyer en de affiche niet gedownload voor de blog...
geïnteresseerden googelen zelf maar "haiku in bloom"  Hasselt.
 

 VRIENDIN LIEVE VAN GRAMBEREN
letterkapster
heeft ook een steen in de tentoostelling !!!!!
WAW
Sinds het voorjaar was ze bezig met haiku's en DE steen selecteren,
en met ontwerpen...
dat was toen een van de onderwerpen tijdens de pre-corona koffieklets.
3ssens weet niet welk gedicht ze uiteindelijk koos
en is nu zéér benieuwd naar Lieves Japanse steen !!!!
 
Er zijn nog géén foto's te vinden erover op het wereldwijde net !
 

Men moet zich inschrijven en een bezoek reserveren voor de tentoonstelling.
OK - gedaan !
Zaterdagnamiddag zal ik vertoeven in de poëtische Japanse tuin
samen met mijn zoon.
We hebben 2 tickets, hoera !
3ssens keek hier al zo lang naar uit
 
't is buiten
't is beperkt en op afspraak
we zullen een mondmasker dragen
én het vervoer is in de auto-bubbel van Jonas! 
Coronagewijs is het dus veilig en het KAN DOORGAAN, gelukkig !
 


Vermoedelijk
zal 3ssens NA zaterdag 17 oktober
chrysanten NOOIT meer als 
kerkhofblommen
zien !
 
Als toemaatje deze haiku van de haiku in bloom affiche 
 
De winterchrysant
slechts gehuld in de mantel
van haar eigen glans.  
 
 

 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten