zaterdag 5 juni 2021


 foto : Pol 3ssens via whatsapp

Gisteren heeft het ferm geregend
en ook vanmorgen valt er nog nattigheid uit de hemel.
In Westvlaanderen is er volgens de
PLUVIOMETER van broer POL
37 liter per vierkante meter neer geplensd !


Als het zo regent, zit 3ssens graag gezellig te lezen.
Momenteel dus boek 3 uit de zussen reeks van Lucinda Riley.

Deze boeken zijn romantisch
maar vooral ook erg interessant omdat
je veel bijleert over historische figuren en geschiedenis,
landen en streken
natuur- en sterrenkunde, muziek, kunst, literatuur....

De auteur moet ENORM véél opzoekingswerk gedaan hebben
tijdens het schrijven over de zussen !
En 't klopt allemaal !!!
Hoedje af!
3ssens gaat bij het lezen van... graag nog meer opzoeken
via google, wikipedia, andere boekwerken in de bib....


Bij boek 1, over Maia was dat vooral over Rio
over  beeldhouwers in Parijs en het beeld "Cristo Redentor"

De opzoekingswerken stopten omdat ik
ondertussen zéér nieuwsgierig naar 't vervolg -
boek 2 reeds aan 't verslinden was en ik nu met zus Ally in Europa vertoefde
en via internet  in  Zwitser-, Grieken- en Duitsland en
zo naar Noorwegen.. over 2 eeuwen heen.




De vleugelpiano in het Grieg museum - met zicht op de fjord...
3ssens surft ondertussen tijdens het lezen ook
op you tube muziek....


Moet nog meer muziek beluisteren, heb het genoteerd
in mijn "nog te doen/op te zoeken" carnetje...
want...
eerst verder en verder lezen !
 Deze ochtend vloog er door in 't gezelschap van
BEATRIX POTTER !
Een van de historische figuren in 't boek over STAR
de schaduw zuster.

Hoog tijd om mijn kennis over Beatrix op te frissen
want ik ben sinds mijn jeugd een "Peter Rabbit" fan !

(Voor wie dat niet weet : Beatrix Potter,
is een van Engelands grootste
kinderboeken auteurs en méér ! )


Oei
al middag!
Mrs. Tittlewood komt me aanmanen
om ook iets in de ménage te doen en 
LATER
verder te bloggen over
de personages uit de boeken van....
B.Potter en L. Riley en ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten