vrijdag 2 september 2022


 Ondertussen ...
Vernamen we dat de schoolstart voor de troedeloes,
erg vlot verlopen is... en



... bracht de postbode zomaar een lieve groet van Anne en Jules uit de roots en...


... stuurde tante Greetje, die aan 't fietsen was in de Demervallei,
 zomaar een Hey!- whatsapp vanuit  ZICHEM...
Nog een aangename verrassing dus, gisteren.
Greet had met haar vriendinnen het kleine museum én
het her-opende ijssalon bezocht in 't station; 
waar wij ooit zolang gewoond hebben !


Greet schreef dat het gebouw binnenin, voor haar
ONHERKENBAAR veranderd is ! 


3ssens zou 3ssens niet zijn, als ze niet onmiddellijk
op internet "ijssalon, museum station Zichem"  opgezocht had
en bovenstaande fotos zag.

Inderdaad , WAT een verandering maar ik herkende
op de bovenste foto het kleine boogvenstertje 
van ons vroegere toilet én het raam van mijn hobbykamertje !
Er zijn dus verschillende muren afgebroken ...

Op de onderste foto herkende ik de vroegere "grote zaal"
want zo noemden we het teken- en muzieklokaal van manlief ooit....
Nu kan je er dus ijsjes degusteren...


Zo is de vroegere "grote zaal" aan de buitenkant  NU

( ik merk meteen dat het kleine WC vensterke van toen
nog altijd niet goed sluit !)


Zo WAS het toen wij er woonden... ik herken mijn gordijnen nog.
Vermoedelijk is het museum(ke)
in het middelste deel (waar wij woonden en sliepen) 
of ... daarnaast
de vroegere wachtzaal en de NMBS ruimtes.

PS : De trein stopt nog steeds aan de statie
maar het is enkel nog een in- en uitstaphalte.
Tickets neem je aan een automaat op de parking.


internet krantenfoto van het ijssalon NU

... We zullen nog eens terug moeten ( met de trein) om het allemaal zelf te zien...


-Afsluiten van grote vakantie
- de roots
- Zichem...
ZOVEEL nostalgie op énen dag !! - Haast teveel 

3ssens zou beter ophouden met dat zwelgen in 't verleden
en al die heimwee verwerken door wat te gaan WERKEN !!


OK
Zucht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten