donderdag 16 maart 2023

SCHERPENHEUVEL

Sacoche bedevaart 


eigen foto 

"- Hoi !
Ik ben 3ssens groene sacoche 
Ik was vroeger een chique leren handtas
van een degelijk, duur merk
maar na tien jaar gebruik, zie ik er oud en versleten uit ,
volgens 3ssens toch...
en vermoedelijk zal ik ook totaal niet passen
bij 3ssens nog aan te schaffen nieuwe PAAS-lente outfit
die vermoedelijk in blauwe tinten zal zijn ..."


- " 't is altijd 't zelfde liedje !
Al BLIJF je duur en degelijk ;
 al hang je nog lang niet niet in flarden vaneen
en kan je best nog een tijd mee,
als madam zin heeft in "ne keer iets fris en nieuw"
beland je achterin op de bovenste plank van de kleerkast
of in de verkleedkoffer voor de kinderen
of in de ijzeren muil van zo'n "goede doel"  kledij container!!"


- Ik ben zo'n hélemaal NIET prijzige handtas uit Scherpenheuvel !!
Volgens vriendin Lieve, die aldaar net
een NIEUWE tas én bijpassende geldbeugel én rugzak gekocht had,
moest 3ssens daar ook eens een kijkje gaan nemen
en gids Lieve was natuurlijk ook direct bereid om mee te gaan
en de weg naar die sacoche-wintel te tonen" 



- "Awel, ja, Zo komt het dat 3ssens voor vandaag
een sacoche bedevaart beraamd heeft,
samen met vriendin Lieve en Els die nog een zomertas zoekt 
én die beide dus maar al te graag meegaan om te helpen kaarsen branden
en een nieuwe, bij 3ssens passende handtas te kiezen."

- " Op naar Scherpenheuvel !
't Is een zonnige maartse dag
én, we zullen er zijn voor de grote toestroom 
en de kaarsen- en winkel-plunderingen
van de devote april- en mei bedevaarders rondom de basiliek."


- "O Ow!!
Dit wordt de LAATSTE uitstap voor die groene oude en versletene !
En ik zeg u gasten, dat effe biddend kaarsen branden om betere tijden af te smeken
dient alleen maar om zich niet al te schuldig te voelen
voor de bewering dat ze op bedevaart gaan! 
Ik geef het u op een bidprentje ! Direct na die "Wees gegroet...
zitten die drie vol van genade en genoegens
 mét 3 oude tassen IN nieuwe sacochen aan hun voeten onder tafel
lekkere bedevaart-pannenkoeken te smullen..."
AVE en AMEN."


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten