dinsdag 21 maart 2023


 

Ter gelegenheid van down syndroom dag
heeft 3ssens fotos gezocht van mensen en kinderen
met een chromosoom teveel...


" Hmmmm... ben ik de enige die niet lacht
op de portret-fotos die 3ssens vond op pinterest ? 
-Waarom moeten wij een speciale dag hebben?
- Hebben jullie dan een chromosoom te weinig ??"


- " Ik wil op mijn dag verschillende kousevoeten én
verschillende vingers !!"

Dat klopt van die lachende fotos!
Mensen met down worden meestal vrolijk en schattig voorgesteld.
Waarom ??.
3ssens heeft vroeger als leerkracht in het buitengewoon onderwijs
ervaren dat ze ook drievoudig verdrietig, bang, boos
en vooral koppig kunnen zijn.
Het zijn in de eerste plaats gewoon kinderen/mensen zoals anderen
ook met een héél scala aan gevoelens
die ze met veel drama kunnen uiten, eerlijk en GEMEEND !


- " hihihi ik krul mijn teentjes en ik trappel met de voeten
want ik wil nie verschillende kousen niet niet niet, nee nee nee
ik wil mijn blote tenen aan vandaag!"


Ahhhh.... 3ssens heeft zoveel mooie herinneringen
aan haar tijd als ' Frauw Mieke"
Mijn hart blijft in de ban van buitengewone mensen.



Hierbij dus de portretten die 3ssens 't meest aanspraken, 't mooist vond...
en ik vond op enkele na, alleen maar goedgezinden...
maar tsja, 3ssens poseert ZELF ook meestal 't liefst schattig lachend.


een lach en guitigheid, maakt anderen BLIJ...
Laat het een vrolijke dag worden met een strikje
en laten we ALLE dagen zelf kiezen wat we aantrekken haha
en dat mogen best  verschillende kousen zijn.



OK, ik wil best eens in- of voor de bloemen gezet worden

maar dan méér dan 1 dag. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten