dinsdag 28 mei 2024



Dinsdag is helder, klaar en droog begonnen...
Toch moet weerman Bram alweer wisselvalligheden 
en nattigheid aankondigen.
Hij is dus alweer de boodschapper 
om de bevolking te verwittigen
om regenkledij en paraplus nog paraat te houden
als ze van plan zijn om
 bijvoorbeeld op wekelijkse boodschappentoer gaan
of naar 't ontmoetingscentrum willen om te zingen etc etc

De bevolking neemt hem dat kwalijk!


-" Beste bevolking,
schiet niet op de boodschapper van de weergoden,
ik breng enkel het bericht over het weer dat ZIJ fabriceren,
ik ben zelf onschuldig
en 't zijn ZIJ die 't zo veel doen regenen.

Stop onmiddellijk met mij nog meer uit te kafferen
en dreigbrieven te sturen, al dan niet anoniem!


- " ... ik kan er ook niks aan doen maar
ik blijf 't zonnetje in huis
symbolisch, voorlopig."


- " ik ben ook onschuldig,
ik wijs alleen de wolken aan ...
en ik heb zelf ook een regenkapke in mijn sacoche."





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten