dinsdag 8 juli 2014


Uit mijn oude doos:
"witte poorte" juli 1954

 In die tijd woonden we in 't eerste huis op de hoek van de straat
aan 't witte poorte kapelleke.

Op de voorgrond mijn zus Anne op haren vélo.
Die rokjesmode van toen zou terug mogen komen, evenals die schattige ronde kraagjes.
Vermoedelijk is Anne hier 't mooiste buurjongetje van de "witte poorte"
aan het trainen voor de tour de France.
Ze had net uitgelegd wat een "chasse patat" was, denk ik.

Achter de haag kijk ik argwanend toe! Mijn zuster was voor geen haar te vertrouwen!
'k had zelf een oogje op die krullebol
'k weet zijn naam niet meer...
maar ik kon hem niet direct van Annes fiets gaan sleuren
want ik moest eerst mijn huishoudelijke taak afwerken.
We werden al van jongsaf ingezet in de ménage
en ik kon super goed hagen knippen !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten