vrijdag 22 april 2016

het babyvestje voor de "kriekentijd" is af
enkel nog kersen-knoopjes kopen en opnaaien.


Gisteren naar het tuincenturm met de verjaardagsbon in de sacoche
Manlief mee om de zakken potgrond te helpen in- en uitladen.
Vensterbank-bak aangeschaft om zaaitapijt van zomerbloemen in te stoppen....
Het naambordje, een van de serie,  zat in een  "iep iep oera" pakjes 
Nu ook paar van die hang-manden rijker
Ik heb er een "vlindertuin" in gezaaid...
Benieuwd of al die bloemekens wel zullen kiemen en groeien....

De vierkante meterbak kreeg verse moestuin potgrond + meststof
en de verschillende aardbei- frambozen en kaboutertomaatplantjes zijn erin gezet
NOG benieuwder welke delicatessen er al dan niet zullen groeien
voor mij of voor de kabouters of de vogeltjes of de slakjes ???
 Nog wat zaaitapijtjes met vroege bloeiers over
hmmmm... hier is nog plaats...
Jaja, ik vond het HEERLIJK om in de zonneschijn in mijn tuintje te werken gisteren
en AL de verjaardagsgeschenken van mijn diverse familieleden 
onder de grond te stoppen en zo ....
Hierbij nog eens DANKUWEL iedereen
Papa beer en ik 
hebben gisteren alle maaltijden BUITEN onder de nieuwe parasol genoten!!
Laat de zomer maar komen !!


Dander de kat zorgt ervoor
dat het deksel van de GFT bak
ferme gesloten blijft tot de ophaling
zodat het vermaledijd klitten- en ander onkruid;
dat we proberen uit te roeien,
er IN blijft.


de madeliefjes mogen wel naar hartelust blijven verblijven bij ons...
Tot zover mijn eigen tuin reportage.
Verjaren is 't beste wat er is,  vind ik als verwende gelukkige !
Maar nu : op naar de les bij Baudouin
We werken met KLEI in het atelier vandaag.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten