vrijdag 10 juni 2016

Kleindochter en kalligrafie...

 eigen foto

Vorige dagen zat ik, liefst buiten, 
als ik even tijd had tenminste
ijverig de "Anglaise" of copperplate lettertjes te oefenen
met de SPITSE PEN
want mijn "werk" voor de ACE tentoonstelling in nog lang niet af.
Toen ging ineens de bel!!
Ik schrik
ik laat mijn pennenstok vallen
en...
zoals een boterham altijd met de chocokant op de vloer belandt,
zo viel mijn pen loodrecht met de punt op de grond!
KRAK !!!!  KAPOT !! Halve punt er af !!!
ô ow !


Gelukkig had ik nog één reserve pen... 1 !
Ondertussen al wel 1000 x Ro geschreven.
Gisteren ook al oma's koosnaamjes voor Ro in 't westvlams
met groene inkt in zwelschrift gezet 
(dat is NOG een andere naam voor die Anglaise letter)

Je ziet de kladversie hierboven rechts
en op mijn cursusbladen met voorbeelden,
mijn nieuwe "kriekenschrift" 
met glad papier en ideaal dun gelijnd voor Copperplate schrift...
daarop de elleboog pennenstok voor dat schrift
waar ondertussen mijn reservepennetje inzit.

Hopelijks belt de postbode nu geen tweede keer


ALS straks de bel gaat...
zal ik niet schrikken, ik spring een groot gat in de lucht !
Ik zit de bel zelfs blij te VERWACHTEN
want
deze middag
komt voor de ALLEREERSTE KEER 
kleine Ro op bezoek bij opa en oma !!
Haar mama gaat shoppen en Ro blijft lekker bij oma met papa Jonas
 
Ik mag niet vergeten haar voetjes te meten
zodat ik deze keer de juiste maat heb
als ik nog babyslofjes ga breien...

 




 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten