donderdag 8 juni 2017

Donderdag 8 juni.
De datering van de blog loopt weer achter... 3ssens zelf kan de snellende tijd ook weeral bijna niet bijbenen !
 
 pinterest hemelbeestjes of hemelbestormers ?
Regen storm én zonneschijn de laatste dagen.
 
 FRAMBLIJ !
 Gisteren én vandaag.
 
 EIGEN foto ( ifoon) van deze ochtend.
(ben ik fier op !)
 
Hemelbeestjes kunnen weer rustig zitten wiebelen op de blaren van de munt in mijnen hof.
Gisteren werden ze nog weggezwiept door de felle wind !
't Was toen ook géén weer om een fotoshoot te 'schieten' buiten, van mijn aardbeien  en zo. 
 
 
Gisteren konden we best BINNEN genieten, wilden we niet kletsnat wegwaaien.
Ro groeit en bloeit met rasse schreden -
alhoewel - rasse schreden is nog wat figuurlijk
ze verplaatst zich vooral turbo-kruipend,
maar...
Wijdbeens wiebelend zet ze nu ook rechtop pasjes met steun 
van de salontafelrand, de rand van haar park, de knieën of 
de handen van .... de vertrouwde volwassenen bij wie ze is.

Boekjes inkijken en spul in- en uitladen 
zijn momenteel haar geliefde bezigheden naast... lekker ZELF eten!
zoals brokjes patatje, groente, brood of fruit als
FRAMBERRY's, vers uit den hof.
 

Framberry's zijn een kruising tussen aardbeien of frezen en frambozen.
Vorig voorjaar kreeg ik van zus Lieve vier soorten aardbeien om te planten...
waaronder die FRAMBEZEN of AARDBOZEN of FRAMBLIJEN
zoals 3ssens ze benoemt
want ze zijn HEMELS snoeplekker !!
Dit jaar kan ik er eindelijk van snoepen... samen met Ro ! 

Eigen foto
Elke morgen kan ik enkele rijpe exemplaren plukken...
HEERLIJK ... zoets van eigen kweek en
eveneens héérlijk
 het gevoel dat ik deze keer sneller ben dan die vermaledijde slêkken.

Naast de frezebezen van Lieve, kreeg ik van vriend Rik vorig jaar ook een frambozenstruik...
Die zijn nog niet rijp maar dat BELOOFT voor deze zomer!


 Nu ze bloem dragen... weet ik dat die rare planten die overal opschoten in den hof
géén kaasjeskruid is MAAR : stokrozen.
(info : vrienden Lieve en Hugo)

Als foto's maken om alles te vereeuwigen je hobby is....
geef je graag zomaar nog een toemaatje
De zomerbloeiers van hemelvaartdag 2017 doen het goed in de hangmanden.

Ballenbadballekes drogen 't snelst in 't zonneke.
Juist, als je hebt zitten stoefen dat je vroeger als kleuterleidster,
er je hand niet voor omdraaide om
AL het plastic speelgoed van de klas
te wassen en te ontsmetten in je wasmachine,
met goed gevulde kussenslopen tegelijk...
lading na lading...
 Dan heb je het vlaggen en brengen ze
heelder curvers ballen om proper te maken...

Voor de bad-pret van RO
is niets teveel!





 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten