zaterdag 3 juni 2023

Sanda-Sanda-Sanda-Sanda....

Normaal gaat 3ssens op de blog niet in op feiten die in het nieuws zijn, tenzij ze erg raken...

Vorige week moest je wel over die studentendopers horen, lezen... de media stond  reuze BOL, 

al dan niet verbolgen over hun strafmaat...

3ssens hoeft hun namen niet te weten, maar als ik bedenk : "... wat als het onze zoon was geweest ?? "

    Zowel als studentendoper of als gedoopte schacht ???

Hoeveel werkuren, hoeveel euros is het LEVEN waard van iemand, 

 iemands vriend, iemands broer, iemands KIND, 

SANDA ? 


Toen las ik  vanmorgen, Entree, de column van Maud Vanhauwaert .

De voorpagina van de Morgen is op zaterdag steeds mijn eerste lectuur.

Vaak bewaar ik Mauds teksten. Ik plak ze in een schrift met gedichten.

Ik ben haar fan sinds haar performances in "man bijt hond"

en haar eerste gedichten.

Ze slaat steeds de nagel op de kop

nu zeker met de verzen van dichteres Neeltje Maria Min

" Noem mij

bevestig mijn bestaan

laat mijn naam zijn als een keten

noem mij, noem mij, spreek mij aan

o noem mij bij mijn diepste naam

voor wie ik liefheb,  wil ik heten."


Sanda-SandSanda-Sanda-Sanda-Sanda-Sanda...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten