zaterdag 20 april 2024


 20 april !
Jarig !!!
Mijn geboortedag.
Ik ben hem begonnen met het kijken naar de "hemel"
Witte en enige grijze wolken in helder licht.
Een groet gestuurd naar mijn ouders.
zonder hen, stond ik hier niet.


Welke datum ik juist ontstaan ben ?? ? 
Dat vroeg ik me ineens af toen ik daar onder de wolken stond.
Dat heb ik nooit gevraagd aan pa en ma !
DAAROVER , over "HET" werd in den tijd niet gesproken en
die datum wordt ook niet gevierd.

De foto hierboven is van internet en kan van gelijk wie zijn,
maar volgens google ziet 'een' ontstaan er zo uit.


Volgens mijn berekening ben ik in de zomer van 1952 gemaakt.
Maar waar ?
(Aangezien papa beer op "percussie" driedaagse is in Brussel,
had ik tijd om enig opzoekingswerk te doen via de familiefotoalbums
want dat is mijn enige bron.
PS De kinderen zullen afkomen dit weekend maar
mijn feest zelf is voor volgende week als manlief er bij kan zijn.)

Deze foto van het eerste huis in de Vlaslaan, op de Witte Poorte,
waar mijn ouders toen woonden is vermoedelijk de plek
waar mijn leventje begon...
Je ziet mama voor haar huis, met een voor mij onbekende dame.
Van wie die auto was ????


Begin april 1953... fotoshoot met zus Anne voor mijn geboortekaart.
Papa deed de regie en ik vermoed Pol Boudry het fotograferen.


Geboren....
Er is héle serie fotos van mij als boreling in het moederhuis,
vooral van mijn doopsel-dag.
Misschien heb ik deze foto's vroeger al eens geblogd...
Centraal : mijn meter en peter. Grootmoeder Martha, de moeder van papa.
en nonkel Pierre, de oudste broer van mama 


Wat heeft zus Anne, toen 15 maanden oud, 
 gedacht van dat ding met die rare witte muts op 't kopke
dat daar in HAAR mamas armen lag,
???



Twee kiekjes uit de eerste serie fotos
thuis op de Witte Poorte...


en zo te zien... kwamen de zussen goed overeen.

Tijd om te stoppen met mijn duik in 't verleden.


Mijn glutenvrij broodbak avontuur begint vandaag!

Eerst nog even goed de gebuiksaanwijzing en het recept lezen...
 

Gisteren al met papa Jonas
die machine voor 't dagdagelijks brood van Ro, vanaf morgen...
én de eerste glutenvrije produkten
gaan aanschaffen.
Voorlopig gaat mijn hoofd nog tollen
van het etiketten en info lezen
maar als dat bakken gelukt is
kan ik ontspannen genieten van mijn weekend met de kroost.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten