maandag 3 februari 2014


AaarrhhhhhhhH !!!!
(in 't Gilwes)

Dienen Facebook !!!!
Ze zijn er NU wel iets hééél verslavend voor mij gestart !!!
al ga ik er normaliter enkel sporadisch naartoe en enkel
als ik via mail een bericht krijg dat de moeite is...

maar sinds gisteren
en het SMS berichtje van zus Lieve
dat ik eens op facebook moest gaan kijken...

zit mijn mailbox OVERLADEN vol vol vol
met nostalgische GELUWNAREN
 ( Je bent een echte Geluwnaar als je...)

Kris L. is namelijk of facebook bovenstaande groeps-actie gestart
en dat had een ongelooflijke LAWINE aan reacties tot gevolg.
Geluwnaars blijken grote nood te hebben
aan het ophalen van herinneringen
en van 't een komt 't ander....

Nu wil ik de hele tijd kijken of er nog "Gilwe nieuws" is !!!
Zoveel namen, feiten, dingen... van vroeger worden bovengespit

* - en azwô verliest e vrômins in Zichem ol euren tit
en affeseert ol eur werk in 't hjille nie mji !!! 

* Zo verliest een vrouw in Zichem al haar tijd
en gaat al haar werk helemaal niet meer vooruit


 Ik ben dus een ECHTE "Hilwenaore" omdat ik
verslaafd ben aan 't lezen van alle berichtjes op facebook van:
"Ge zît nen echte Gilwenaere..."

 En nu spookt Remi Gesquiere en
een van zijn pompeuze melodieën deur mienen kop
 hij schreef en componeerde :

We zijn Geluwnaren
van taal en gemoed
te Geluw' sinds jaren
daar wonen wij goed
geen andere oorden,
hoe rijk ook en schoon
ons hart ooit bekoorden
ons dorp
spant de kroon 

EN !!!!!!
Dankzij het opzoeken van
de pasfoto van Remi Gesquiere
kwam ik deze foto tegen :
 Het huwelijk van mijn grootouders langs vaders kant :
Emiel Driessens en Martha Lutin


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten