zondag 16 februari 2014

Zondags berichten.

a) Uit de gazette van Gilwe : mijn hart en smaakpapillen maakten een vreugdesprong van trots
b) Uit face book : NOG een paar items om op te slaan in mijn archieven :  "roots"  
c) Uit "de zevende dag" van TV : ... kunst !  meteen geïntrigeerd en nieuwsgierig!

 a) niet enkel de eerste, ook de BESTE!
(Bericht ontvangen in mailbox van schoonbroer Jules)

Hoog tijd om nog eens in "Hilwe" te passeren!


b) een glasraam via face book...
kunstenaar ???
effe navragen nog.

Was West-Vlaanderen een ei
Geluwe was de dorre
(Guido Gezelle)


Naar dit item had ik zelf op face book al navraag gedaan... 
Vandaag postte een Geluwnaar deze foto, waarvoor dank
Voila !: de wonderbaarlijke gele Geluwzalf uit mijn kindertijd en jeugd!
 Bij mijn weten was dit een eigen "recept"
van Geluwnaar apotheker Demytenaere...

Ik heb nog rondgelopen met zo'n lange, oranje kartonnen dozen van macaroni SOUBRY
over mijn armen, omdat ik op één of twee armen ingezalfd was en...
zo mezelf niet kon krabben!
Vroeger moest iets JEUKEN om te genezen
(ook alweer achterhaald)

c) Schilderij van Michael Borremans

In "de Zevende Dag" op tv, deze middag was er een aankondiging van de tentoonstelling
van Michael Borremans in BOZAR Brussel.
De opbouw van de tts werd getoond... en ik was METEEN geïntrigeerd, geïnteresseerd,
nieuwsgierig naar méér! ( Idem voor manlief, voor wie deze kunstenaar NIET nieuw was...)
Een bezoek aan BOZAR is al op de agenda gezet.
Op Google vond ik andere werken van deze schilder, tekenaar, etser....
Het werk hierboven spreekt me enorm aan!
???
Werken die vrouwen aan hun geboortedorp?
Werken ze voor de gemeenschap?
Werken ze aan een gezamenlijk stuk handwerk zoals een quilt
Is dit een club voor miniatuur landschap opstellers ????

In alle geval
Ik vind het een intrigerend doek en 't vraagt naar méér
Hopelijks hangt het "in 't écht" op die tentoonstelling!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten