vrijdag 20 maart 2015


WERELDDAG VAN DE ECLIPSBRIL

Ergens ter statie tussen negen en tien uur....
't Was te denken dat er weer letterlijk ROET in hemelse rijstpap gegooid zou worden...
Deze keer zijn het de wolken die spelbreker zijn, 
samen met die onverlaat van een mistlaag.
Ze hebben het popelend enthousiasme van de eclipsbrillen totaal verbrod
van bij het duistere ochtendgloren! 
't Ziet er nog niet naar uit dat ze zullen willen afdruipen.
TSJU TOCH

'k Zit hier dus aan de computer te bloggen over de zon, zonder zon
en zonder eclipsbrilleken.
Ik volg de letterlijke verduistering via mijn venster én de media
als daar zijn
de livestream van de redactie.be én die van de skeir van Skure
radio één
radio 2 op TV één
de Standaard on line
en Frank de weerman met madam Catherine op de VRT toren

Als het me maar allemaal niet teveel wordt!

 Alleen de internationale camera obscura op de Faerör geeft een heldere spiegeling.

 Lieven Skeire meldt donkere obscuriteit in ZIJN camera
Frank op de VRT toren heeft het over 50 tinten grijs tegen zijn Madam !


Iets na kwart na tien ondertussen
HOERA
Er zijn een paar wolken weggezwoven om te gaan ontbijten
Ik zie ik zie.....


een UNICUM
boven de straatlamp die NIET in de weg staat
is oostelijk boven de statie
duidelijk te zien dat de maan voor de zon geschoven is!
WAW

alle vogels zwijgen verbijsterd
overma(a)nd door dit fenomeen


STRAKS, als het weer wat klaarder is
rijd ik naar de les grafiek
vol zwart+wit = grijs inspiratie!

profielportret geplaatst mét toestemming van alle kuikentjes én de baardman.
 
Ja, naar de les bij leraar Baudouin
(zie foto hierboven) 
HET zonnetje van facebook !
Zijn gezichtsbegroeïng weelt tierig ,
kunstig en even artistiek fleurig als zijn tuin! 

Juist, het versieren van je baard is een hype op internet!


Vrouwen die van baarden en snorren houden
zijn er hélemaal door gevangen!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten