dinsdag 6 oktober 2015

Bird watcher worden!
Veugels voederen...

De struiken in onze "nieuwe" tuin
en de grote bomen in de boomgaard van buurman Jan,
net achter onze tuinmuur;
krioelen van de veugelkens !

 In de Ardennen zaten we de koetjes te observeren aan 't ontbijt
zonder zelf te gaan herkauwen.
Hier kijken we naar de levendige vroege vogeltjes... 
zonder zelf te gaan skûffel'n ( fluiten)
Ik zie vooral mezen, euh ...denk ik toch...
( Een vogel-herken-gids van Elseviers of zo is aan de verlanglijst toegevoegd) 

Zus Lieve had voor ons, als huis-en-tuin inwijdingsgeschenk van die mezenbollen
en zonnebloempitten-worst voor onze gevederde vriendjes mee!
Lieve is amateur ornitholoog en ze weet wat vogels lusten.
Ik ben meer een bird-watcher à la Toon Hermans
maar ik ben nieuwsgierig 
om bij te leren over mijn nieuwe tuin-bewoners !

 ? Vlaamse vogels ??
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten