maandag 12 oktober 2015


Vroeger, ging ik ieder schooljaar begin oktober, naar de boomgaard van 'de Wijnpers'
en zong ik in de oogst-tijd met de kleuters in de klas :
"In de boomgaard van boer Jan, pluk je appels, pluk je appels..."
Nu heb ik echt waar, een buurman Jan met een boomgaard!
De takken van zijn majestueuze notenboom
hangen boven mijn tuinmuur!
Jammer, jammer dat zijn boom vol dikke peren dan weer net iets té veraf staat ....

Alle okkernoten die in onze tuin vallen, zijn voor ons.
Ondertussen hebben we een hark gekocht
om de noten waar we moeilijk aankunnen - onder de struik,
naar ons toe te harken!
Onze okkernotenoogst mag er zijn ! We kunnen zelfs gul delen!

en NEE, ook dit jaar maak ik géén BISTER meer met de bolsters.

Gisteren, terwijl we zondagse koffie dronken met dochterlief
zagen we een donkerbruin eekhoorntje dartelen
over de takken en de stam van die prachtige okkernotenboom...
ah, die mooie boom; een lust voor 't oog én ... notenkrakers!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten