donderdag 26 november 2015

Bijna december
De kindjes dromen al van sinterklaas.
(deze hierboven zullen vermoedelijk een *nieuw sjarzeke krijgen)
* nieuw dekentje
Dit jaar heb ik zelf nog niet veel aan de goedheilige gedacht
we zaten naar terrorisme beelden te kijken op tv 
 inplaats van naar de aankomst van de stoomboot.
Gelukkig waren de zwarte pieten erg waakzaam bij dien arrivee,  naar 't schijnt
zelfs de maan schijnt nu waakzaam door de bomen.
wat waakzaam dan ook moge zijn ... ???? ...
 
Het is wel NIET waakzaam bijvoorbeeld om keelgats luid
"Zie ginds komt de..." te zingen als je ALLEEN zit in de maneschijn!
Het is me trouwens OOK verboden om "Zie ginds..." te kwelen als ik NIET alleen ben.

Wel 3ssens!
Ik mocht dit jaar nog geen brief van u ontvangen
al zit je heelder dagen te schrijven !
*Que pasa ! 
* Wat is er aan de hand in 't spaans en met een uitroepteken want mijn klavier
heeft geen omgekeerd SPAANS vraagteken !!

euh, nee Sinterklaas want
al heb ik zin in Sinterklaas
TE VEEL ZIN en goesting
 ... ik kreeg bericht van DIEET  SOS Piet
 

 Het zwaarwichtig bericht betrof cadeau calorieën van de Sint!

Ik dacht 6 december dus ne keer over te slaan
voor mijn weegschaal overslaat

Tenzij U
lieve Sint
enkel NIEUW schrijfgerief 
zoals bijvoorbeeld een dure,
edoch duurzame VULPEN voor zwelschrift 
in mijn versleten schoen zou leggen
want dat veelvuldig inktpot dopen met de spitse pennenstok
euh... bezorgt me zoveel vlekken op de vingers
 

zo'n meetlat bord zou ook welkom zijn, lieve Sinterklaas
want al die hulplijnen trekken voor dat chique zwelschrift
is tijdrovend en zooooo vervelend
 

 hmmmm
en DAN
lieve Sint
kan ik je misschien een brief sturen 
in zo'n prachtig geadresseerde omslag als hierboven
HELEMAAL
in correct schuingezet Anglaise-handschrift

Tenzij je nieuwe schoenen in mijn versleten stappers legt
euh... dan kom ik eens af.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten