dinsdag 8 december 2015

Ik weet het, ik weet het...de stoomboot is WEG en 't mag nu adventen
de tweede kaars brandt al maar
ik heb toch nog even;
als ik zo vrij mag zijn,
 mandarijnen, euh gouden ballen in feite, NA 6 december...
(teveel legendes van Sint Nicolaas gelezen de laatste tijd !)
Turkse Baders!!!
Gaat ne keer rap drie ballen in 3ssens hare schoen leggen
zodat ze de JUISTE legende over mijn 3 ballen gaat opzoeken
Dan is 't voortaan gedaan met dat lachen met mijn 3 gouden ballen

eigen foto in mijn badkamer genomen
 
Deze 3 BADBRUISBALLEN arriveerden dus , elk apart,
(via die 3 nicolaas bruisbaders uit Turkije ??)
 op 6 december !


 Ze kwamen elk verpakt in een zak van sinterklaas aan, in mijn schoen...
(ze laten nogal wat geurig pulver los bij 't uitpakken)
Jammer dat ik niet kan bloggen hoe lekker ze ruiken !
Die ballen hebben speciale namen!
De groene is een Avolush, die roze een luxury lush pud en de blauwe een shoot for the stars
Benieuwd naar het bruisen ervan!
Durfde ze nog niet gebruiken!
Wees gerust Sint, ze gaan om beurt in bad met mij, niet SAMEN,
dat zou TE decadent zijn !!!
 Weet ook niet of een selfie van 3ssens in bad met een bal wel wettelijk toegelaten is
 ( openbare bruisende zedenschennis op internet en zo)
  Bollen ?
Oei - de bollen, bijna vergeet ik nog die legende !
Dat Sint een kinder-redder en liefhebber is weten de meesten.
't Is ook een feit dat 3 een grote rol speel in AL zijn legendes.
 Sint Nicolaas is eveneens de patroonheilige
van de Dexia, de BBL, de Fortis, de Canapé van de Post...
enfin, van banken en pandjeshuizen  in 't algemeen.
Bij veel banken staan zijn drie gouden ballen (bollen?) op hun gevel.
Volgens de legende zou Nicolaas van Turkije ne keer drie zakken vol goudstukken
geschonken hebben
om drie huwbare dochters vrij te kopen....
???
Verdere info moet je maar zelf opzoeken bij het Sint Nicolaasgenootschap van Vlaanderen
en dit weze een gecensureerde waarschuwing voor trouwlustige jonge meisjes
voor al die Klazen en vooral sancta Klausen !!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten