zaterdag 5 december 2015


Sint Affiche uit 1937
Voor de oorlog moeten de kindjes doodsbang geweest zijn van zo'n afbeelding van sinterklaas!!
Ik schrok nu nog toen ik ze zag op pinterest


zo'n kitch ben ik ook al veel tegengekomen!
maar ook deze mooi ingekleurde houtsnede van Felix Timmermans.

Deze Felix Timmermans prent vond ik NOG mooier !
Deze verklapt tenminste wie WEL de schoentjes vult !

CHôôôôôô !!!!!
Sint !!! Sint !!! Sint !!!!
Hier staat in 't grote boek dat die stoute 3ssens uw schoen-geheim 
én uw lelijke portretten te grabbel gooit op internet !!!
CHôOOOO!!
Die krijgt zeker géén chocolat!

 " Pieten, Pieten, stop al die drukte
't is nog vroeg
Sint wil rustig van zijn weekendpistoleetjes mét sintspeculoos genieten!
Uit 3ssens blog,  maakt Sint op,  dat 3ssens BRAAF is!
Laat me nu gerust en leg  voor 100 calorietjes amandelspijs in haar pantoffel

JAjaja Zwarte Piet, dat is 1 marsepein patatje, één !!!




O JA
Dezer dagen ben ik nog braver dan een *zubbedutje

* niet zo goed te vertalen westvlams voor een zeemzoete febbekak

en nee, febbekak kan ik ook niet goed vertalen, 
ik gebruik graag beeldtaal - kijk dus  maar naar 't prentje hierboven 
en het heilige "zientje" hieronder

"Ik zegen mijn 3ballen op 3ssens blog!"

 CHôôôôô
censureert rap die Westvlamske *droeve 3ssens !!!!
* stoute 


 
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten