zaterdag 30 januari 2016

hmmm...
voldoende katoen in huis
om mijn bonte lapjesdekentje te breien.
Wordt vervolgd.
 



Gisteren in de les bij Baudouin,
het zink plaatje voor de "meidoorn" ets 
geprepareerd met ets vernis en de tekening overgeplaatst


links mijn tekening
rechts het zinkplaatje waar ik de tekening ingekrast heb 
met mijn zelf gefabriceerde naald-pen ( voor dunne lijntjes)
Ik stak een fijn naainaaldje in de houder voor snijmesjes...
Baudouin zal het plaatje een zuurbad geven 
zodat ik volgende week met
eerste proefdrukken kan beginnen.
Daarna moet er nog verbeterd worden, diepte aangebracht, schaduw....
Etsen is een werk van lange adem nietwaar.
Mijn project  "nostalgie via flora"  begint eindelijk wat vorm te krijgen...
wordt vervolgd.
 
 mét toestemming van de artieste ...
ook een foto van mijn leerling-gebuur in de les.
Bezig met het in-inkten van haar lino
om nog een linogravure-afdruk te maken onder de drukpers...
 

Sofies lino afdruk.
Ik vind dit prachtig!
Mijn volgende "nostalgie via flora" 
zal een LINO zijn !
De leerlingen van Baudouin, elk met eigen project bezig...
inspireren elkaar
en leren van elkaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten