zaterdag 16 januari 2016

Ondertussen...
voor de westvlamse familie en 
de vrienden van bachten te kupe (Poperinge)
en vaneigens ook de andere volgers....
Mijn beloofde bewijzende foto's van de sneeuwval alhier.
'k Zit hier toch alweer in ledigheid te wachten op schone broer
die ons straks ophaalt voor 't familiefeest in de druivenstreek.
VERRASSING !
Onzen hof helegans wit.
Vrijdagochtend 15 januari ... rond half acht.

Dikke witte vlokken blijven vallen
het grootste stuk van de voormiddag.

Ik ben blij dat alle uitstappen met de wagen uitgesteld zijn...
We blijven lekker thuis.

( jaja, mijn sneeuwwitte hyacinthen staan er pront en preus bij te pronken) 



Grote voetsporen van papa beer.
Hij haalde de sneeuwschop uit het 'bakhuisje'
want de burgerplicht zegt
dat je de stoep vrij moet houden.
... we zullen nog strooizout moeten bijkopen.
De hellende oprit onder mijn auto heeft dat zeker nog nodig !!
De grote plant en de denneboom links op de foto
zijn van hunnen sus of helemaal scheef tot compleet plat gevallen
door de zwaarte van de vlokken.
Papa beer zocht touw
om ze weer rechtop te zetten met houvast tegen de muur.
Dander begint een winterslaap
Ik zit te breien....




Opnames van natuurdocumentaires over konijntjes bekijken
is ook aan aangenaam tijdverdrijf in 't lawineseizoen
(zoals broer Jan de winter noemt)






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten