woensdag 15 maart 2017

RO dag

Haiku van de dag
( Geert De Kockere - vaneigens )

Een roos is magie
Ik doe hokus pokus roos
en jij bloeit open 

De merel flierefluit voor babyRo van 't mooie weertje
Vandaag gaat Ro mee wandelen.
Het zonneke zal op haar bolleke schijnen.
Ze zal haar eerste lente verder verkennen .   

Als Ro haar middagdutje doet,
kan oma flierefluitend  kalligraferen mét illustratie
over merels in de lente.

Eigen foto

Gisteren in de les kalligrafie - ijverig geoefend 
op tekst én illustratie
NA het leren marmeren van papier !

Bak met scheerschuim + druppen écoline inkt
mengen
papier er op duwen
schuim er af schrapen met spatel
...

resultaat

dit is mijn tekst die ik wil illustreren
het gaat over een gebeurtenis uit mijn jeugd
Voorjaar 1973
Een merel verdedigde toen verwoed zijn nest!
Ik durfde den hof niet meer in
want het hij/zij ?? vloog iedereen aan die de struik met nest passeerde...
In de tuin
van 't ouderlijk huis
plotsklaps
zwarte schicht ten aanval !!
Als een spitfire
naar vaders argeloze kop.
Enkel met moeders vergiet
als helm
op zijn argeloze kop
kon pa weer prêt gaan oogsten
in de tuin
van 't ouderlijk huis. 







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten