zaterdag 25 maart 2017

Zaterse zonnedag.
 
 Weekend om te ontspannen en te genieten !
 
Gisteren : SCHATTEN OP ZOLDER
 
 
Bericht met groeten aan de dames van O.L.Vr. TenDoorn Eeklo.

In de les grafiek gisteren, kreeg leraar Baudouin van leerlinge Annick
een schoendoos vol oude prentbriefkaarten.
Zolder opruim bij haar ouders...

Wij mochten  ook eens in die doos snuisteren.
Stoffige historische en grafische antiquiteiten kunnen erg aantrekkelijk zijn...
voor verzamelaars.

Ik heb een verrassings gilletje geslaakt
toen ik dit boekje met sepia foto's van Ten Doorn ontdekte.
In 't atelier schoot menig penseel of etsnaald uit van 't verschieten.
Oeps.
Ik was zo danig enthousiast over de vondst
dat ik 't boekje cadeau kreeg !
Het Instituut - de normaalschool - het internaat te Eeklo
waar 3ssens ooit pogingen deed om de uniform plooirok te verslijten
(nooit gelukt, die stof was TE degelijk)
is nu al lang afgebroken, voltooid verleden tijd.
Dit boekje is dus pure nostalgie
NEE, geen heimwee naar de nonnen en 't internaat
wel blij met de vriendschap met de klasgenoten die toen ontstond
en nog steeds bestaat.


De briefkaarten - hier het gebouw waar we les kregen,
dateren nog van voor mijnen tijd zelfs !
Er staat nergens een datum op de uitgave.





Euh, beetje mistige weergave want er zit vergeeld zijdepapier tussen iedere
"carte vue détachable"
Dit is de doorgang naar het park van de "Inrichting" !!!
Sommige herinneringen blijven best wazig, denk ik.

 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten