vrijdag 27 maart 2020

Dag 10 : vrijdag 27 maart.
lockdown update - wat anders ?
HEY
hoe gaat het?

Wij hier,  blaken nog.

De blog houdt me van mijn free cell kaartspelletje af.
Zou anders verslaving kunnen worden in corona tijden!
3ssens wil daar wel niet helemaal mee stoppen want haar hersenen hebben 
natuurlijk ook fitnesstraining nodig...
Zeker nu we tijdelijk géén kleuter memory, Nijntjes domino, prentjes lotto kunnen spelen....
zonder kleinkindjes erbij
zou dat bij de huisgenoot, vragen kunnen oproepen
qua 3ssens geestelijke gezondheid.
Wél overconsumptie van opzoekingstijd, voor de blog....

hihihi
3ssens denkt dat ze door, in coronatijden,  haar facebook verslaving
OOK weer HER aan te wakkeren - her op te starten
na de verbanningsjaren;
euh...  ze nuttige info kan verzamelen voor de blog.
hihihi
ik, Jantje V. - schone broer van 3ssens, weet wel beter
hihi
ze zal enkel schattige olifantjes vinden
en kiekjes uit de oude doos
( een of andere oproep/actie op fb ??)


Van oude dozen gesproken.
Ergens in de vorige eeuw nog,
dacht 3ssens dat het interessant was om blikken dozen te verzamelen... 
Zie hierboven trouwens een eigen foto, gisteren genomen
NA de opruimingswerken van mijn "pronkkast" met glazen deurtjes.
Bewijsstuk 3 dat ik nog aan de gang ben met die grote kuis...
zij het met mate
Véél dozen - na lang wikken en wegen -
weg gezet om naar de kringloop te brengen...
LATER - als 't containerpark weer open is !
Tenzij ik spijt krijg van dit dumpen vaneigens...of ik liefhebbers van echt oude dozen
aan de lijn/op mail krijg.
AAAaatsjoemmm !!!

JA
snuf snuf snuf
ik haalde ook de stoflaag van de dozen BOVEN op de kast
en de kastbovenkant zelf...
....tsjoem
STOF doet niezen
JA
ik doe dat NU in een elleboog.
...en mouwen-was dat we nu extra hebben !!! ...
Marc Van Ranst, onze viroloog heeft door die nieuwe virus-nies gewoonte,
zoveel verschillende truitjes denk ik....

Is dat nu gedaan met die koetnansje en 't geroddel over mijn vele identieke pulloverkens?
Mien moeder vindt dat er tevele strijkwerk is aan mijn witte schortjes
en dus draag ik daar in covid-19 tijden, kreukvrije * baôi's over
* truien
 
Aaaa .. aaaTTSiîèeeee

"Heb je wel die glazen deurtjes van je pronkkast goed gedetolliseerd 3ssens ???
Niet enkel de ellebogen vangen jouw virussen !!"

Euh Ja
Jaja, mister proper en alle witte tornado's onder u
OOK de glazen deurtjes ontsmet - al was dat eerder omdat er
zoals overal in mijn kot nog oude peuter plakvingertjes opzaten
en ik zie dat nu pas,
in dat felle lentezonnelicht

En zeggen dat ik tot overmaat van ramp IN AL DAT STOF
kweetniehoevele last heb van mijn voorjaarsstuifmeelallergietoestand.
Blèten, tranen met tuiten, niezen én een verstopte loopneus.
Die tegenstelling, contradictie der neus klopt WEL hoor !
Overdag LOOPT ze drup drup drup en gedurende de nacht
koekt vermoedelijk al dat snot samen
(als je slaapt kan je niet zien wat er allemaal gebeurt in uw neus)
en dan zit ik vertopt,  aan 't ontbijt, fysiologische serum te spuiteren.
 
Stomme Pollen !!
Ni, gie niet Polleke ! 
Ik vervloek die stuifmeelpollen en niet mijn broer, die me zoals d' andre
broers en zussen dagelijks plezante mails stuurt
Merci
 bedankt ook voor het virtueel opsturen van jodium zeelucht, Martine
(Meteen ook de reste van de familie en vriendenkringen bedanken voor de berichten)
 PS  : de nationale gezondheidsraad vermaant de onverlaten die
hun papieren zakdoeken  vol SNOT
in de papkar doen
(afkorting van papier karton verzameldoos)
dat is VERBODEN.
 
Mijn structuur schema planning van vandaag is alweer in de soep gelopen.
De butternut voor de verse soep ... wordt weekendkost vrees ik.
Chance van nog een restje van gisteren in de ijskast !
 

 


Ook de kiekens
die absoluut van olles willen bijhalen in de AVEVE om verder te hovenieren
die niet in hun kot blijven
die kleenex in de papkar smijten
...
groeten u vanuit de boom waar ze in gevlogen zijn

 
 
 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten