zaterdag 28 maart 2020

EXTRA ZATERDAGNAMIDDAG EDITIE
"'k zit me hier voor 't vensterglas
onnoemelijk te vervelen
ik wou dat ik twee katten was
dan kon ik samen spelen "

Terwijl ik dus in een lente-zonnelicht plas
(rijmt op glas)
wééral op de laptop nieuws wou delen
(rijmt op spelen)
wachtend op het witte camionetje
(rijmt op toupetje)
tsjjjj
dit is ONZIN 3ssens
en je hebt het bovenste gepikt uit Ongerijmd rijmen van Michel Van der Plas
die dit vers  trouwens toeschreef aan Godfried Bomans 

Daarbij 3ssens
moet dat geen" twee hondjes" zijn, zoals #Bomans dichtte
~####

Wa es da ollemaole mê die katten ?

Euh....
die katten in quarantaine vervelen zich ook

Ok
dus
ja 'k zit hier dus
  te wachten te wachten en te wachten op mijn pakske
na al 10 dagen wachten sinds mijn bestelling....
zucht
 
en ondertussen kregen de buren veel pakskes elke dag
en kreeg papa beer zijn bestelling tekenpapier al na 1 dag !! 

Tsja, 3ssens
Da komt ervan als je net voor een corona lock down in NEDERLAND aankoopt !
(stomme corona ! Stomme stomme ollanders met hun post.nl)
Deze morgen :
 eindelijk, eindelijk het bericht van wolplein .nldat ik hun zending kon verwachten tussen 10.30. en 14.45

HOERA
Het pakske met het bolleke wol, dringend nodig voor 't afwerken mijner sjaal
zal toekomen
al is er nog nikske postwagen in zicht....
zucht
en 't is al 14.12 u

Ondertussen
kindjes voor 't venster gekiekt
KIEKEBOE kindjes !
( nee ik ben geen gevaarlijke heks hoor, mijn coiffure is nog nie gedaan)
Nog niet helemaal gerust... telden ze toch geconcentreerd met 't wijvingerke mee; de beren :
VIER !!!
straks nog enkele beren erbij misschien... tot hoe ver kan da klein grut al tellen ?
 
Aha
nog een kattenmail 
danku Jan
"stakende corona poesjes"
 
 
 
 'k krijg precies een hongerke!
Mûzestroentjes of kaas ?
( uit Pols mail)

Binst dat we hier toch maar verlangend zitten te turen naar de lege straat...
misschien de toegestuurde berichten met oa andere lege straten uit mijn kringen DELEN
Schone broer Jules, van Annes 
is gisteren, mét fototoestel, gaan controleren of de Belgische grens met Frankrîk
wel degelijk gesloten was

We mogen gerust zijn - alhoewel is daar rechts niet een Franskiljons virus te zien ???
Sauve qui peut


e peritieven ( term van de Jules geleerd)
met vriendin Patricia te Zonnebeke.
we weten nie hoe we de app "house party" moeten installeren
dus on line klinken met velen... is nog niet aan de orde
Openbare dronkenschap aan uw venster of vanop uw terras is
trouwens nu ook VERBODEN

Bericht van broer Pieter
eveneens uit Zonnebeke.
'k Heb hem en schoonzus Martine  gevraagd om tijdens
hun nonnekensboswandeling te gaan zwaaien naar P. vanachter de hage en
met voldoende afstand - ze woont in hun buurt.
 
Vriendin Anne M.
laat haar kiekens goeiendag zeggen via fb

ha, nog eentje van onze Pieter!
Ge ziet waar de interesse van een timmerman naartoe gaat!


Kijk , mijn breiwerk -
ligt hier te wachten en te wachten en te wachten
3ssens kan niet verder, de donkerblauwe sjeite is nu helegans OP
die sjaal wil ik af tegen volgende winter
en nu is da vers bolleke wol NOG niet aangekomen
't is ondertussen 14.35
 

 


Alleen kalmte kan me redden 
'k ben serieus ongeduldig aan 't worden en straks
schiet ik nog in een Franske Collère
tegen da trage camionetje
dat nu NOG niks afgeleverd heeft.
Vlug wat kalmte brengende jodium opsnuiven
 
eigen foto opgestuurd in een e-pakketje door vriendin Martine.
Martine heeft chance dat ze aan zee woont !
 't is hier ook al Hoog water als da pakske d'er nu nog niet is seffens.
 


"Moe je nu ne keer een 't wat weten ?
De zeepolitie van de zeewacht heeft me net een fikse boete gegeven !
Vlaams Brabants pluivee mag de dettolzeep op hun  pootjes NIET in de zee gaan afspoelen!
'k wiste 'k ik dat niet !
Ik hoorde alleen het bevel om mijn poten telkens goed te wassen
en ik kreeg de kraan niet open!"

 
 
 OHmmmmmmmm
zeg effekes uw mantra's 3ssens
't is 14.44 ohmmmm 't is 14.44 ohmmmm 't is 14.44 ohmmmm

'k zal maar effekes brevierend en mediterend door de Heverleese boslaan kuieren
Adem innnnnn
Adem uittttt
haaaaaaaaaaaaaaaaaa
verse e-boslucht
dat doet deugd in quarantaine tijden
Bedankt gezellen Gerda en Walter !!



van ??? Pieter of Pol ?

ALLEEN 3SSENS NIE TEVREDEN
'k zit nog altijd te wachten !!!!
 
 Schoonbroer Wim raadt me aan via fb
om mijn shrink te bellen...
't schijnt dat ik met de letterkes van mijn toetsenbord zit te koffiekletsen
... en ze antwoorden
als ik ze aantik!
 
Een achternichtje vraagt eveneens via fb om te stoppen met kettingmails
en flikkerende berichten met hartjes of beertjes of kaarsen, foto's van katten, kiekens... 
door te zenden met de vraag om dat op uw beurt weer door te zenden
met de vraag om door te zenden.
't Schijnt dat dat corona, of toch POP-UP virussen vol malware
kan veroorzaken.
 
 
 Euh
ik heb niks doorgezonden
ik ben onschuldig
 
 


pfff
'k zal seffens pizza's moeten halen
met al dat wachten
zal er geen 4 gangen WE menu kooktijd overschieten!
 
Mijn achterste kaken krijgen ook nood aan beweging.
 
GAAT DAT HIER NOG LANGE DUREN ??
 

Ammai
nog altijd niks aan de deur.
Ik stop ermee
'k ga aan de overkant bij de buren de beer tellen 
1
de ollanders kunnen maar zien
dat ze niet tijdens het oma skype momentje arriveren
'k ben ze ZAT
 
 
 

 



 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten