maandag 30 oktober 2023




 zon een beek een bos... wat ziet mijn toverbol nog meer ?
Dat het heden alwéér feest is in Zonnebeke.
Meer bepaald in de nonnenbossen in een gezellige chalet
en schoonzus Martine is de gekroonde gevierde.
Ze is jarig!
Hiep hiep hoera en ook langs deze weg vele lieve wensen.

Gisteren:

- " Halloootjes! Mijn broer was gisteren genodigd  van 11 tot 15 uur
op een verjaardagsfeestje van een vriendje
en ik mocht lekker alleen helpen aan de voorbereidingen
voor het vier uurtje.
Aangezien we niet konden kiezen uit de vele halloween receptjes 
die we zelf gezocht of uitgevonden hadden en 
die we toegezonden kregen van nonkel Jules en tante Anne
en ook gisteren nog via omas vriendin Lieve... 


(app via lieve van een super enge KOEKvin
ger om te... euh, vingeren)


" - ... zijn we dus gisteren al begonnen aan het halloween menu.
Ik heb Masjmallow brochette griezels uitgevonden en
oma zei dat ze precies gemaakt zijn van vieze zwammen...hihihi"


( Vieze zwam - een app van Patrick die een fotoreportage stuurde
over zijn paddenstoel-boswandeling)


" - Behalve het mee-maken van het pannenkoekendeeg
- ik mag nog niet zelf bakken van oma...
heb ik samen met tante Lotje pompoenen versierd.
Met een enge en een gekke kant.
Volgens tante Lotje betekent NUTS  : GEK!
Volgens oma bestaan er boternootjes.
We mochten  niet butternuts niet uithollen van oma
want ze wil die pompoentjes komende weken 
nog in ovenschotels of soep verwerken - ze moeten BEWAREN.
Oma kocht voor 't halloween licht een nep pompoen dit jaar !!!


- " Oma kan nog altijd geen griezel koeken bakken !
Ze beweerde dat het lag aan de dikte van het deeg
en het gebrek aan 't juiste keuken-deegspuiterij-gerief."


- " Ik kan héééél goed pompoenpannenkoeken versieren
met een bakpapier sjabloon en de poedersuiker draai-schudbus.
Ik kan héél goed gemorste suiker wegtoveren
met mijn likvinger... mmmmm"


"- Toen broer Merlijn thuis kwam, kon het feestje beginnen!
Het was niet eens vijf uur en toch al een beetje donker!
Oma zei dat langer slapen tof is aan dat winteruur
maar dat ze die vroege duisternis maar niks vindt "


"- Merlijn was moe van al dat gefuif in de binnenspeeltuin
maar zelfs na lunch hotdogs, cupcakes en een ijsje daar ...
kon hij nog wel VIJF griezelkoeken  smullen."












Geen opmerkingen:

Een reactie posten