woensdag 18 oktober 2023


 Het is vandaag de dag van de verzorgenden en zorgkundigen.
In feite is het alle dagen én nachten,
week- én zondagen 24 op 24
verzorgen, zorg bieden... zorgen maken voor hen.

Gisteren nog vernam ik via whatsapp
dat drie vriendinnen, al dan niet plots,
met extra zorgen voor een dierbare te maken kregen.


Mij raakt zo'n nieuws van dichtbij, 
méér dan het wereldnieuws,
dat momenteel ook al zo zorgwekkend is
en ik maak me mee zorgen...
In momentjes van rust denk ik aan de vriendinnen
en diegenen die zorg nodig hebben.
Ik laat een lichtje branden voor hen
en stuur een groet, een wens
Als je concreet niet echt kan helpen 
is contact houden ook al veel, denk ik.


Gisteren heb ik met zo'n twintig andere kelen
* "Dona nobis pacem" gezongen.

* Geef ons vrede.

Die canon, ( vredes kanon) het drie-stemmige zat (nog) niet helemaal juist
en 't zal concreet niks verholpen hebben voor de wereld
want vrede lijkt verder dan ooit, zelfs compleet zoek.
Maar we zongen met heel ons hart en dat voelde goed.


De kleinkinderen kijken op school naar karrewiet,
Dat is 't nieuws voor kinderen en indien nodig 
(kinderen kunnen zich ook zorgen maken )
wordt dat in de klas verder besproken, op hun maat.
Gisteren waren ze nogal onder de indruk van 
 "er zijn twee ouders dood geschoten, opa !"
Opa durfde het tv journaal vol terreur niet opzetten tijdens onze avond-oppas.
Opa kon wel geruststellend zeggen dat de politie de "boef" gepakt had
en gezwind werd er overgegaan naar het tekenen van halloween
 woordjes schrijven... en "kaka" giechels...


Die kinderlijke halloween griezels zien er o zo schattig uit...
maar pas op, dat zijn de gevaarlijkste !!!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten