vrijdag 23 november 2012

Gisteren nog eens de schoonheid van Zuid-West-Vlaanderen gaan registreren. In de streek rond Spiere-Helkijn en Avelgem, net aan de grens met Henegouwen is 't waarlijk lieflijk-mooi en je kan er  stijlvol kerstgerief met Klasse aanschaffen. (Bij "Slots" tussen haakjes)
Mijn jongste zus en ik deden de verre route ernaartoe echter vooral om onze familiebanden aldaar, weer wat steviger vast te knopen.
Niet dat we veel te sjorren hadden aan die knoop, integendeel! 
Het warme onthaal kon weer niet hartelijker, gul-gastvrijer zijn!
Ik was bijna vergeten hoe lekker culinaire nostalgie kan zijn al
je na lange tijd, bord-bomvol verrassend verwend word met de geuren, kleuren en smaak van mosterd met Vlaamse hutspot, spek en 'Poperingsche gezooide sausissen"
't Was méér dan genieten...mijn kindertijd zat mee in die pot.
Hou ouder ik word, hoe belangrijker mijn familie.
Het is DAT wat telt!
Dit lijkt dus wel deel één van mijn vroege kerstboodschap.

  
 
  
 





 


 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten