zaterdag 17 november 2012

Papa Beer, nu 60 is nog compleet IEP  van 't fonduefamiliefestijn gisteravond. Hij doet een dutje naast onze katten op de zetel. Iep kater.... Op TV is de Spaanse stoomboot van  Sinterklaas Antwerpen aan het binnenvaren.  Tegelijk met het bloggen volg ik traditioneel dit event rond de goedheilig gemijterde man  met zijn schimmel en zijn zwarte piet....
Als ex kleuterleidster blijf ik tamelijk grote fan van dit kinderfeest!
De malse "sinteklaaikoeken" aan het ontbijt - gebakken door mijn zus en nog warm van de oven meegebracht voor de jarige gisteren, waren dus erg toepasselijk.  "Zie ginds komt de stoomboot..."
Ah, hoeveel keer in mijn leven heb ik dat niet luidkeels, met vele kleuters, wimpel zwaaiend gezongen! Nu moet ik het in mijn eentje hier en héééél stilletjes, bescheiden mee hummen met tv
of ik maak slapende katers wakker die dan denken dat ik weer een muzikale vlaag van zinsverbijstering beleef.  
Natuurlijk zal ik mijn schoen zetten op 5 december en mijn hart klopt nu al even verwachtingsvol als dat van de miljoenen kindjes die nu met open mondje voor de buis  zitten...  
'k Zal weer zelf voor de mandarijntjes, de chocolade mannekes en het marsepein varkentje moeten zorgen... 
of mijn schoen blijft leeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten