zondag 21 april 2013

60 jaar geleden was ik al één dag oud !
Er zit NIKS in mijn geheugen van die tijd....
'k herinner me zelfs niet hoe het was om KAAL te zijn.
Op de foto hierboven ben ik al iets bewuster dan een eendags-mensje
en kijk ik recht in de lens van mijn vader.
Het enige dat ik weet van april '53
is via vertellingen, gehoord in mijn jonge jaren
uit de mond van mijn ouders zaliger.
Als ik ze niet doorvertel/opschrijf
gaat het verloren.
Over deze foto kan ik bijvoorbeeld meedelen
dat hij genomen werd in de Vlaslaan
Op de Witte Poorte...
Ik had ponponnekes aan mijn "chaussons"
ofte handgebreide wollen babyschoenen 
dat was toen in de mode...
zéér interessant dus allemaal.

...

Er was eens...
een zéér schattige boreling
Ze was welgekomen
al hadden ze een JAN verwacht
na dat lieve Anneke
Het kleine Mieke was een super braaf kindje...
zonder haartjes op haar kopke
Later kreeg ze toch nog krullen
(gelukkig)

   Ze werd geboren als poppen-moeder
en... is dat gebleven min of meer
tot nu toe.

  tot zover uw eerste lezing
op deze zeer zonnige zondag.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten