vrijdag 12 april 2013


Didactische plaat van "DE AARDBEI"
Ik had ineens erge zin in die sappige, zoete, rode lente-vruchtjes
maar heb ze helaas niet direct VERS voorhanden vandaag...
en confituur is 't zelfde niet.


't Is vermoedelijk wegens die barre klimatologische verschijnselen dit jaar,
dat ik er nog geen geconsumeerd heb.
In zonniger jaren is dat anders wel het aprilgeval.
 Aardbeien ofte frezen zijn mijn lievelingsvruchten.
Ik associeer ze met 't voorjaar en mijn verjaardag.
Puur, gewassen, uit het vuistje 
soms dip ik ze in wat suiker maar
mét slagroom vind ik ze 't lekkerst.
 Ik degusteer ze ook gretig
op taart, in yohurt, met ijs...
of per BAK


Vandaag trakteer ik mezelf
op enkele pinterest prentjes
tot ik morgen ECHTE kan gaan kopen
om al een voorproefje te nemen..
Mijn freze-zundag-verjaars-aardbeizondvloed moet nog een week wachten!!

mmmmmmm...

en;  ik pluk graag aardbeien uit andermans tuinen...
als ik er nog niet uit verbannen ben in freze-tijd tenminste.
Ik heb zelf genen hof
wel een handwerkkamer vol andere aardbeispulletjes.

 Als het frezen betreft mag er best wat overvloed zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten