zondag 7 april 2013



VERZAMELEN=BEWAREN=SPAREN.

mijn verzameling punnik klosjes (onder andere)

een deel van mijn collectie kleine blikken doosjes en houten prullewietjes en dergelijken.
 Zondagnamiddag...
In feite zou ik naarstig moeten bezig zijn met mijn "huiswerk" kalligrafie.
We moeten een tekst in fraktur letters, speciaal schikken
of illumineren (versieren)
Dit ter voorbereiding van het werk voor de open-deur-tentoonstelling in juni.
Maar ik zit dus weer te bloggen want
 in tegenstelling tot vorig jaar,
heb ik weinig inspiratie... of te véél ideeën in feite,
en ik kan niet kiezen.
Toen ik zat te rommelen in mijn schrijfmappen en
journaals van vorig jaar, in de hoop een of andere muze tegen te komen
die de DEUR naar creativiteit zou openzetten...
 (Het thema van de open deur zou "DEUR" zijn dacht ik tussen haakjes)
...
kwam ik mijn journaaltekst over mijn verzamelwoede tegen en het leek me wel
tof om die even te bloggen, want 3ssens IS mijn journaal geworden!
Hij past goed bij mijn wollebollekes verzameling, 
en de foto die ik in vorige 'post' bij de beenwarmers zette... 



    





Ja, ik heb collages gemaakt in mijn journaal bij deze tekst :
copies van eigen foto's én foto's uit tijdschriften...

Misschien kan ik een collage maken én een tekst over
alles wat eruit zou stromen
moest je de DEUR
naar het archief van mijn brein
op een kiertje durven zetten !
OF
iets over de nieuwe voordeur waar ik symbolisch
willen of niet
DOOR zal moeten deze maand
wegens ergens verjaren met een dikke NUL achter mijn 6 !
Tsjestuh wûf !!
(O NEE !!!)

Vlug nog wat breien
De mooie doos (uit de verzameling dozen) vol  zachte pastel-wol restjes 
zal mijn nieuwe DEURPANIEK naar de achtergrond dringen.
Zoals je rechts op de foto ziet
staan de pootjes van Snoezel de kat klaar 
om de zachte wolballetjes nog malser te potelen.

of zou de zee niet prima zijn om te kalmeren?
Dit zijn mijn klad-probeersels voor 'iets' met zee en zout
(de zoutkorreltjes in de natte inkt vormen die donkerder puntjes)

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten