dinsdag 14 januari 2014

Mijn week is weer bezaaid met 
uitstapjes, bezoeken,  koffieklets - reünies
en véél jarigen om te feliciteren

 Deze morgen ging ik flaneren met dochterlief in Leuven
 In een tweedhandswinkel vonden we voor 2 euro, twéé
een lange rok van dikke katoen vol edelweiss en alpenbloemen...
prachtig stofje, ideaal voor PATCHWORK handwerk!
(ik draag geen rokken - ben wel gek op edelweiss en gentiaan!)
er hingen zelfs metalen knopen en alpen-bedeltjes aan de ceintuur, ontdekten we!
 Deze gelukkige vrouw
vind dat ze een super koopje heeft gedaan!
Dankzij dochterlief die de winkel kende en die rok tussen vele andere er uit pikte
met kennersoog voor mooie materie... 

 In de namiddag : afspraak met vriendin Gerda
We hadden veel bij te babbelen en vanalles te bespreken... 
Voor onze opdracht van kalligrafie
om teksten over W.O.I te maken voor een tentoonstelling
heeft ze al ettelijke "poppie's" gebreid om de tekst te illustreren
.... ik moet nog aan mijn ontwerp beginnen...
dacht aan zoiets als hierboven
of iets met aquarel vlekken
...
Gerda de M-bassadeur en ik gingen vandaag ook samen naar Museum M

 Als hoofdbrok bezochten we de tentoonstelling van Michiel Coxcie
De Vlaamse Rafaël.
( Aanrader - we waren onder de indruk )
illustratie Tom Schamp

 en NEE, geen hot dog gegeten
wel onze ogen goed de kost gegeven op de tentoonstelling
van illustrator TOM SCHAMP
Voor mij was dit al mijn tweede bezoek en
ik ontdekte NOG MEER ludieke détails in zijn werk
voor kinderboeken, reclame... affiches.

 DE MOEITE !
Toffe dag die we afsloten in Café M....

 


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten