zondag 26 januari 2014

Na een zonnige, feestelijke zaterdag
een mistgrijze zondag.

Ik ontsnap er wat aan via boeken, pinterest en... bloggen
terwijl papa beer vergeefs zijn hoest- en griepverschijnselen
probeert te verdoezelen met dafalgan bruis.


Met nog wat mist in het hoofd, zocht ik inspiratie
op PinterNest bij de (vrije) opdrachten
van zowel de lessen kalligrafie, als grafiek.

illustratie : Edward Gorey

Met snorrend gebruis als achtergrondmuziek
ontdekte ik opnieuw de grafische illustraties van Edward Gorey!

ill. E. Gorey
Trouwens, jullie die dit lezen, genieten nu mee
van mijn opzoekingswerk voor grafiek,  rond etsen
en arceren...

 arceren is lijntjes trekken en diepte geven... maar dan iets ingewikkelder


Sommige postzegels hebben prachtige arceer lijntjes...
en nu is er bij mij OOK een interesse voor zegels aan 't groeien natuurlijk
o help ...
die postdinges die ik vroeger altijd zo SAAI vond als hobby object!


De opdracht kalligrafie gaat over W.O.I
de Groote Oorlog
14 - 18

Tot nu toe weinig originele ideeën, behalve die poppy's...
De teksten die we moeten gebruiken zijn opgegeven, en die liggen me niet zo...

(eigen foto)

Vriendin Gerda en ik zouden poppy's breien
voor bij de tekst.
De grote klaproos in wol is van Gerda,
ze had dit jaar zo haar nieuwjaarbrief mooi verpakt!
De onderste is mijn poppy van katoen
Platter om in het kader dat rond de oorlogstekst moet
te geraken, zonder dat ik het glas laat barsten.

Heb bloem
heb kader
heb inkt
maar nog niks op papier!


 Speurwerk gedaan naar de typografie, het letter type uit 1900 en stillekens...
Weinig resultaat.


 GISTEREN ECHTER
op het nieuwjaarfeest
kregen we
a) een pot WINTERconfituur van appelen, peren, vijgen, dadels, abrikozen en honing
b) De doos met het "WERK" WO1 in 3D gemaakt door Jan Vanderstraeten - broer van manlief
BEIDE NIET TE VERSMADEN!

  De confituur was zelf gemaakt door schoonzus
De Doos, van uitgeverij DAVIDSFONDS
bestaat uit ongecensureerde stereografische beelden van het Westelijk front
ze komen uit de fotocollectie van en ze werden samengesteld en vorm gegeven
door schoonbroer JAN, die ook de teksten schreef bij die grote
dubbelzijdige foto-fiches die in de box zitten.
Jan is vorige lente opnieuw zelf foto's gaan maken
op dezelfde plaatsen als de oude foto's op zijn glasplaatjes....

INDRUKWEKKEND werk
Geschiedkundig zeer interessant en....
"Een straffe toer" zoals in het boekje staat dat, naast de 3D bril
ook in de box zit.

 Ondertussen is het in mijnen kop nogal chaotisch
na al dat GEMENGD speurwerk...

Tijd voor koffie
en een blokje om... buiten.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten