zaterdag 26 april 2014

Gister morgen heb ik WEL gevloekt
ik riep 
AAAAaarrgghhh !!!!! en
NEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!! en
Doeme!  Doeme doeme!! en
Merde en
Shit !!!

De pot WITTE verf waarmee ik de LAATSTE bladzij
van mijn huiswerk kalligrafie zou schrijven
viel om !!!
een ramp
zelf veroorzaakt
o wat kan een mens toch KLUNGELEN
Het zat zo....
   al WEKEN en weken zijn we bezig bij kalligrafie
om een boekje met tekst op LIJNachtergrond  te maken in zwart/wit
De eerste stap was dat 'achtergrond' lijnentrekken met een 'tandenstokerboekje'
(tandenstokers die aaneen hangen)
We moesten symbolen als vierkant, kruisvorm, driehoek... gebruiken
ik koos voor boog en cirkel

dan, na drogen, met een sjabloon de mooiste tekening selecteren
en zo vier bladen uitsnijden
die bladzijden  in 2 vouwen, in oplopende maten, zodat ze een 'trap'boekje vormen
Dat waren dus een 14 kanten om de tekst op te schrijven!
 Dit was eerst de kaft van mijn boekje
linksboven zie je een stuk van de grote witte vlek op de achterkant dus
de beschreven binnenkant was ook TE wit BEVLEKT om nog te verhelpen
of te camoufleren
of te verwerken in het geheel
idem alle bladzijden
aaarrrggghhhh... 
't was al allemaal subtiel ingekleurd
dagen en dagen schrijfwerk met eigen overdenkingen over 't leven
jaarringen
levenslijnen die kruisen
VOOR NIETS zorgvuldig neergepend
en dinsdag moet het werkje af en ingediend....
(hier volgt nogmaals de lijst vloeken die ik niet NOG eens durf noteren
want al ben ik even alleen thuis... wie weet wie er me observeert vanuit de hemel ???)


deze foto nam ik vanmorgen van de opgedroogde ravage
gisteren had ik grafiek les, dus ik kon niet veel meer doen dan alles opdeppen en...vluchten
straks schrijftafel opruimen
zwart papier en witte verf gaan bijkopen
en met de moed der wanhoop
herbeginnen
zucht
Nog een geluk dat ik graag schrijf!
 hopelijks ziet de hemel nu toe op een onbevlekte ontvangenis op 't nieuwe zwart papier
en waakt het engeltje met dat boekje over mijn inkt, pennen en schrijfhand

dit is trouwens een mooie houtsnede illustratie van ???
uit het boek "de Witte" van Ernest Claes
Wedden dat de witte van Zichem WEL een ingenieuze inval zou hebben om
de witte vlekken te integreren in 't geheel of te verdonkeremanen
of er creatief zijn moeders schaar in te zetten
zodat hij niet helemaal opnieuw moest beginnen!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten