donderdag 24 april 2014


interludium


Dit is een foto van gisteren. 
Lieve legde me vast op beeld terwijl ik
en de blauwe lucht vol witte wolken een Narcissus momentje hadden.

 (dit is een schilderijtje van Narcissus)

Op de foto erboven:
De spiegelvijver op het rustgevende binnenplein van de abdij van Averbode.
Na ons bezoek aan de tentoonstelling van de laureaten
van de internationale grote prijs kalligrafie te Westerlo.
 in het kasteel van prins de Merode
 ben ik met de vriendinnen gaan wandelen
in de lanen en dreven rondom de abdij, die ook nog in het Merode wandelgebied ligt.
( Jajaja, we bekennen dat we gezwicht zijn en dat we OOK een ijsje zijn gaan likken
in de beroemde lekdreef aldaar )

Maar VOOR het ijsje zijn we abdijbier, brood en kaas gaan degusteren !
Gisteren was het toevallig PROEFDAG van de artisanale produkten
die de Norbertijnen sedert dit jaar weer zijn gaan produceren.
NIEUWS dus.
't Heeft ons goed gesmaakt - ze zullen me daar nog zien in de winkel!

 Dit is een foto van internet waar je het nieuws kunt lezen
dat de abdij sedert dit jaar opnieuw abdijbier brouwt, kaas maakt en broden bakt
Vanaf mei zal het te koop zijn!




Dit is de gedenksteen voor Bart Mesotten - met een  van zijn  haiku's (gedicht)
Hij was oprichter van de Vlaamse Haiku vereniging
Dichter, professor, vriend van mijn schoonvader... en Norbertijn te Averbode.
Nu ligt hij begraven op het stemmige kerkhof van de abdij
waar ook schrijver Ernest Claes rust...

Wij schuiven voorbij
de muren en de bomen
krijgen andere mensen




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten