zondag 28 december 2014

28 december : 
onnozele of onschuldige kinderen dag.
althans toch bij de katholieken onder ons.


Straks komt (traditioneel) mijn eigen kroost... onschuldig zijn.

Zoals op de idyllische internetfoto hierboven,
heeft het bij ons ook GESNEEUWD.
Bij de koffie met kerstgebakjes 
 mogen de kinderen hun pakjes die nog onder onze boom liggen plunderen
Ze mogen (eindelijk) ook de rood-witte herdersstaffen overal plukken 
én OPPEUZELEN
Je moet weten : ooit had ik van die rood-witte snoep wandelstokjes 
enkele jaren aan een stuk bewaard om zuinig, 
steeds opnieuw ter decoratie op te hangen met kerst
Zoonlief vond dat TOTAAL niet kunnen
en heeft watertandend gediscussieerd en gepleit als Brugman
om me te bewijzen dat die dingen WEL om op te snoepen waren
en HIJ dus niet begreep waarom hij daar van mij niet mocht aankomen.
Toen hij ooit, niet zo onschuldig
op onnozele kinderendag eens dreigde om zichzelf te vergiftigen
door van de stokoude rood-witte decoratie te proeven....

KOOP ik er nu ieder jaar VERSE ... in overvloed

MAAR 't is wel "AFBLIJVEN!"
"LAAT HANGEN, DIE STOK !!"
...tot 28 december.
Na de minderbedeelden, mogen de onschuldigen ook iets hebben nietwaar.

 
 jaja
Sinds gisteren is het genieten van de eerste sneeuw !


De gebreide queene :
- " If innocent GOURMET on 28 december
Mothers tupperware BOXING day ... can be on 29 december"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten