maandag 15 december 2014

NATIONALE STAKINGSDAG!


NEE

totaal geen treinen
't wordt een ONGEWONE stille dag hier! 
Alles ligt plat in ons land...
 behalve wie al op is en ontbijt in 't gezelschap van
laptop, koffie en Clementientje.

Vandaag wil ik eens lekkerlang 
met mijn gedachten bij familie, vrienden en engelen
koffiekletsen op mijn blog!


Vorige vrijdag bij Baudouin... druk druk druk
Van dat druk druk druk krijg je GROENE vingers!


Zaterdag.... onderweg met Jozef en Maria 
vol blijde verwachting
van een komende, knusse kerst...
Ik heb geen enkel schaap, engelke of kerststalfiguurtje gebroken dit jaar
('t jaar is nog wel niet om ... maar tot hier vind ik het een hele prestatie van mezelf)

 zaterdag tot laat... en zondagmorgen :
een BOM van lichtjes EXPLOSIE transformeert mijn rek
Als ik eerst de stekker in 't stopcontact steek uiteraard
en we niet afgeschakeld worden door HET PLAN
 Die BOM-uitdrukking (over smaak)  hoorde ik in een kookprogramma
en ik vond ze lekker hilarisch FOUT
dus nemen we die graag over, al dat koken NIET !
KIJK ! Er hangen al twee kerstkaarten aan mijn kerstpostdraad!
Maroosje en Leo, als je dit leest :
jullie waren de allereerste met uw lieve wensen dit jaar!

DE POST STAAKT VANDAAG !
TSJU!
Nu heb ik me voor niks zo gehaast om onze kaarten AF te krijgen.
Maar vanaf MORGEN zijn ze onderweg - persoonlijk, per post of... digitaal.

KIJK
de drie kleine glazen paddenstoeltjes hangen toch in de boom tussen canapé en boekenrek.
Ik weet nu al dat we gaan sakkeren om de kilometer verslingerde ledlampjes
na driekoningen UIT de boom vol opgedroogde priknaalden te prutsen.
De schamele 3schampignonnen  zijn aangevuld 
met mijn traditionele, favoriete rood met witte stippen kerstbollekes.


KIJK... ik HAD dus een lange kerst-trein
Maar de inventaris van wagonnekens wordt korter en korter.
Vorig jaar ging 't zilver en 't goudgele aan scherven
en dit jaar viel het groene aan duizend diggelen...

 Ter statie zetten we graag treintjes om te versieren.
Maar vandaag gaan we er nergens mee naartoe want :
DE NMBS STAAKT !


Zondagnamiddag gingen we met zoonlief naar Diest...
Papa beer en Jonas lieten baard en hoofdhaar knippen bij de barbier!
De mama vond dat ze dringend een kerstcoupe nodig hadden
om beter te passen in haar gedecoreerde kerst-interieur.
Die barbier is iedere zondag open en vandaag
speciaal voor kerstinkopen, bijna alle winkels ook.
Alle kerstlichtjes waren AAN !
Ze hebben nog electriciteit genoeg in Diest zeker ...

De mama (ik) wilde eerst naar de zevende hemel en de kerstmarkt in 't Begijnhof...
De hemel was WEL gesloten op deze zondag... 't begijntje was zelf gaan shoppen!
Die kerstmarkt was vooral véél soeps ....en chocomelk voor 't goede doel.

Het ets- en grafiek-atelier in de Engelen Convenstraat van
Danielle Vandewyngaerden was WEL open...
MOOI ! 


kuierend over de kasseien van de convent straatjes
bewonderde ik de vele stalletjes achter de ramen
en bijna elke begijntjes-huis-deur had een kerstkrans!
Vergelijkende krans wandeling... best aangenaam.


In het centrum was de kerstaankoop-drukte nog te doen...
Verzaligd verdoofd door de geur van kaneel en chocolade
liet ik me huiswaarts voeren door zoonlief...

We zullen wat koekevientjes en chocolade hulstblaadjes bewaren
voor al die sukkelaars (oa dochterlief) die moeten werken tijdens de koop-weekends EN  vandaag.

 AL STAKEN DE meeste WARENHUIZEN ook !!!

We wensen iedereen een fijne stakingsdag... naar eigen wens, of niet....
 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten