vrijdag 26 december 2014

DOZEN DAG
"boxing day"

Op dozendag of boxing day of tweede kerstdag,
geven ze, vooral in Engeland de resten van de kersttafel in dozen, aan de minder bedeelden.

DIT JAAR
hebben we geen restjes!
Ons Anne had dat gevogelte veels te lekker gemaakt
en Lieve, de schoonzussen en de nichtjes 
maken hun "hapjes" en desserts ook ZO !! onweerstaanbaar.... 

 ALLE kerst-feestflessen en glazen zijn al lang LEEG en ... afgewassen

 KerstKaasjes en KerstKnabbels.... OP
zelfs geen KerstKruimels 

Er schieten alleen nog wat gevogelte PLUIMEN over
en die boomstammen...
maar de minderbedeelden zouden daar hun tanden stuk op bijten
en die triplex kerstboompjes waren ook niet te vreten

 Lieve en Kurt hebben wel nog 
MEELWORMEN op overschot...in een leeg confiturepotje
voor minderbedeeld gevogelte....
mmmmmm
 en vol vol vol proteïnenen!!!!


 DOZENDAG thuis...
Ik hou van DOZEN
oude dozen en
nieuwe dozen.
Op mijn foto zie je een deel van MIJN blikken dozen collectie
boven 't rek met de kerstdraden vol vol vol kerstkaartjes 
De mooie wensen blijven toestromen!


ALLE jaarwende wensen, groetjes, kaarten, foto's, maretakkusjes, mails
.... doen me echt deugd!
Maar deze tekst in kalligrafie schrift
van "Ten Doorn" vriendin Lut
vind ik zo mooi dat ik hem wel DELEN
 op "boxing day"
Geniet er ook maar van en dit is dus MIJN kaart :


 Ondertussen heeft de familie- en vriendenkring deze concreet ontvangen.
Geluk, gezondheid en goedaôgen als rode draad door 2015
OOK mijn wens voor de blog-lezers

En nu ga ik de rode, de groene, de gele, de blauwe, de gouden, de zwarte
en alle bonte draden van 2014 ontrafelen op deze blog - deels mijn dagboek
voor mijn onoverzichtelijk JAAROVERZICHT !


  In dit NIEUWE kerstdozeke uit de far west, op mijn "salontafel"  
zitten geen DOZENDAG-restjes
WEL geurige kerstchocoladeboompjes voor het kerstkroostfeest zondag...


 Dit schattige dozeke met de kleine trommelman
deed ik mezelf cadeau want ik had nog niks
om de toerentellers voor mijn vele BREIWERK in te bewaren.

PaRrrrApapappammmmmmm.........





 
  

1 opmerking: