donderdag 22 januari 2015


NAALDKUNST
uit mijn prentenkabinet.


De verstelmand loopt over.
Liep ze maar WEG
Gisteren op de handwerkclub waren de dames aan het palaveren
over het zinvol nuttige, om de kunst van 't kousenstoppen
en het "voet-herbreien" nog in de vingers te hebben.
Enkel bij de zelf, HANDgebreide authentiek ouderwetse wollen sokken natuurlijk !
Kapotte confectiekousen gooi je weg
of recycleer je als stofvod.


 Kleine gaatjes stoppen, een naad dichtstikken, losse zomen vastzetten
knopen zoeken en aannaaien, kapotte ritsen vervloeken...
Dat kan ik 
Aan zo'n huisvlijt als hierboven heb ik me nog niet gewaagd.


 Ik  laat de gaten, nog even de gaten
want ik had in de gaten dat de kousen en bloezen nog altijd in SOLDEN zijn!
Op naar de stad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten