dinsdag 27 januari 2015

poëzie van SVARA



Het schitterende, heldere licht vandaag
geeft me zin om nog meer te experimenteren met kleur...voor kalligrafie.

Ik heb hierboven een stilleven gemaakt van mijn potjes BISTER
pen- en penseel-plezier in glazen bokaaltjes...
Zelf bebrouwen of gekregen of aangelengd met gekochte bisterpoeder.
Zelf gemengd... oker, okkernotenbruin, peacock, groen....


Op de metalen potjes staan magneet-diertjes met trillende, bewegende onderdeeltjes.
Ooit een plezant cadeautje van papa beer.
Ze zijn voor mij een herkenningspunt, naast de etiketjes...
En ze zijn speels aangenaam om naar te kijken, 


Bewijsstuk A 
(zo zie je maar dat ik nog met andere dingen bezig ben dan met de computer)
 mijn huiswerk kalligrafie.
Eigen fantasie qua blad-vulling
(gewoon schrijflijn na schrijflijn volzetten met oefen-tekentjes in 1 kleur is zo vervelend op den duur...)
Allemaal bistertinten, de eerste grondvormen van letters






Vleugeltjes gegeven aan de fantasie.
Dat "bleekblauw" is gemengd en aangelengd met peacock bisterpoeder
Dochterlief was ook WEG van die tere tint
en kreeg een potje mee naar huis, zondag...
met 1 pot poeder maak je zowiezo HECTOLITERS aquatint-inkt
 
  en NU
laptop toe
profiteren van het WINTERLICHT
en lekker experimenteren met verschillende penseel-breedtes
gewone waterverf en aquarelverf....


kalligrafie kleurt mijn dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten