dinsdag 5 juli 2016

Ondertussen...
zijn we uitgefeest.
We genieten na met bloemen, kruiden, kiekjes en kliekjes.
Kijk maar even mee naar mijn foto's...
* niet verplicht

De majestueuze canna's (lelies) die ik kreeg op 19 juni van broers/zussen
stonden lang te pronken in de salon
maar waren nu verslensd
 Het  "41 jaar getrouwd" boeket van manlief, staat er nu om 't mooist te zijn.

 We hebben gisteravond SUSHI besteld om samen te genieten.
De handroll's met zalm zagen er als  lekkere boeketjes uit!

mmmmm.


Af en toe moet je avontuurlijk iets bestellen wat je niet kent, vindt papa beer.
Dit is Eda Mame... euh, juist, bonen ?? !! weten we NU
Niet echt wat we verwacht hadden maar
de prille sojaboontjes in de gekookte peulen zijn best lekker
... én gezond.
Ondertussen
heb ik vorige week nog snel "iets voor als 't killig is" afgebreid.
Ro kan met dit vakantie-brassièreke,  voor bovenop haar zomer-outfits
zeker niet onderkoeld geraken, aan zee....
ah.... de zee
zo gezond voor babytjes
( die nog geen Eda mame moeten eten)
 Die letter-knoopjes vond ik onlangs in Brugge.
Kon ik niet laten liggen natuurlijk !!
Het knopenlusje is deze keer gehaakt.

Ondertussen zit Jules van de gazette van Gilwe
weer thuis op de witte poorte
en zijn hart is goed herstellende - hij kon ons dat al zelf melden per mail.
Langs deze weg : veel groetjes en positieve wensen voor verdere beterschap
 Dander de kat : " Mjauw, wat staat er hier nu op een rij in mijnen hof??
Effe snuiven aan elk van die 11 potten hier
hmm...mjauw, allemaal vreemde geuren voor mij 
ruikt totaal niet naar catisfactions
kan ik gerust tegen gaan plassen vannacht"
Ja, al is het volgens tuinkabouter Hugo niet de beste tijd om kruiden te verplanten,
ik kreeg gisteren van vriendin Lieve een verscheidenheid
uit hun eigen grote verzameling kruidekens uit hun tuin.
 Specerijen in ruil voor een tekst...
 Goeie ruil vind ik.
'k ben Oost-Indische kers, basilicum, dragon, koriander, heemst, agrimonie,
joffertje in 't groen, tijm, citroen melisse, lavas en marjolein rijker nu !

Hugo en Lieve hebben in hun wijsheid alle kruiden gelabeld
want ik ben nog een plantentuin dummie...

MAAR NIET LANG MEER !!!


 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten